temes_controvertits_salut

Anar a la pàgina principal. Universitat de Lleida Anar al contingut principal de la pàgina Anar al Mapa Web. Universitat de Lleida Cerca Accessibilitat. Universitat de Lleida
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Español
  • English
  • Campus Virtual
  • Correu
  • Directori
  • ContacteContacte
  • Reclamacions
  • Wifi
Inici - Universitat de Lleida
  • Perfils d'accés  
    • ALUMNES UdL
    • FUTURS ALUMNES
    • ESPAI DE SECUNDÀRIA
    • ALUMNI UdL
    • PROFESSORAT (PDI)
    • ADMINISTRACIÓ I SERVEIS (PAS)
    • INSTITUCIONS I EMPRESES
  • Seu Electrònica  
  • Universitat  
      • Presentació
      • UdL en xifres i rànquings
      • Òrgans de Govern
      • Centres i departaments
      • Unitats
      • Ubicació dels Campus
      • Càtedres Universitat - Empresa
      • Honoris causa
      • e-Administració
      • Normatives
      • Portal de Transparència
      • Agents Socials
      • Responsabilitat Social
      • Consell Social
      • Fundació UdL
      • Alumni UdL

      Rectorat

      La UdL combina una llarga i fructífera tradició universitària amb una estructura jove i dinàmica que aposta decididament per una formació i una investigació de qualitat, per uns avançats mètodes docents i per la internacionalització.

      Veure més

  • Estudis  
      • Tots els estudis
      • Graus i dobles graus
      • Màsters universitaris
      • Doctorat
      • Formació contínua: títols propis
      • Formació Dual
      • Universitat d'Estiu
      • Idiomes
      • MOOCs
      • Formació per a professorat no universitari
      • Programa Sènior
      • Aules per a la Gent Gran
  • Viu la UdL  
      • Activitats culturals
      • Agenda 2030: Objectius de Desenvolupament Sostenible
      • Allotjament
      • Assegurances
      • Atenció psicològica
      • Beques i ajuts
      • Biblioteca
      • Carnet UdL
      • Concursos vigents
      • Consell de l’Estudiantat
      • Esports
      • Llibreria - Botiga Údels
      • Pràctiques acadèmiques externes
      • Promoció de la Salut
      • Punt d’Informació
      • Responsabilitat social
      • Salut Emocional
      • Sostenibilitat i emergència climàtica
      • UdLTreball: orientació professional i inserció laboral
      • UdL App
      • UdLxTothom (necessitats educatives especials)
  • R+D+I  
      • Portal d'R+D+I
      • Estructures d'R+D+I
      • Gestió i Suport a l'R+D+I
      • Transferència del Coneixement
      • Convocatòries de Recerca
      • Portal d'Experts/es

      R+D+I a la Universitat de Lleida

      La Universitat de Lleida està compromesa amb la formació d’investigadors d’excel·lència, l’atracció i retenció de talent investigador, així com amb la captació de projectes de recerca i transferència per incrementar i millorar els resultats científics i de valorització dels mateixos..

      Portal de Recerca i Transferència

  • International
  • Cercar
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Icona d'idioma  Idioma icona de desplegament
    • Català
    • Español
    • English
  • Icona Correu  Correu
  • Icona CV  Campus Virtual
  • Icona directori  Directori
  • contactar  Contactar
  • Icona wifi  Wifi
  • Icono de Home para ir a la página de inicio
  • >Unitats de la UdL
  • >Universitat d'Estiu
  • >Temes Controvertits en Salut

Temes Controvertits en Salut: Aprèn a Reflexionar, Argumentar i Prendre Partit

Curs en línia, del 30 de juny al 8 de juliol de 2025 (2 ECTS reconeguts per la UdL)


Programa en PDF

 

I tu, de quina banda estàs? Pensament crític en salut pública. Curs adreçat a estudiantat i professionals de qualsevol àmbit que vulguin adquirir els coneixements bàsics del pensament crític en temes d'actualitat dins el camp de la salut pública, especialment aquells que són motiu de debat ètic. La rapidesa dels avenços en salut pública i la seva complexitat exigeixen que siguin entesos no només per especialistes, sinó també per la societat en general.

Aquest curs ofereix eines pràctiques per entendre, analitzar i reflexionar sobre qüestions controvertides que es plantegen en l'àmbit de la salut. Els participants aprendran a identificar els problemes clau, a raonar i a construir posicionaments basats en valors, creences i coneixements, i a posicionar-se de manera argumentada, a favor o en contra, davant dilemes ètics i controvèrsies de salut pública.

L'objectiu principal és dotar l'alumnat d'eines que els ajudin a argumentar i reflexionar críticament sobre qüestions d'interès acadèmic i professional. Aquesta capacitat d'argumentació és essencial no només en temes educatius que sorgeixen durant els estudis universitaris, sinó també en aquelles situacions professionals en què cal prendre decisions complexes i ben fonamentades.

En definitiva, saber reflexionar i debatre temes polèmics d'actualitat capacita l'alumnat per aplicar aquestes habilitats en qualsevol àmbit i perquè millori la seva capacitat de raonament i comunicació professional.

Llengua d'impartició: Català (alguns dels materials de suport seran en anglès)

Coordinació: Anna Espart Herrero (Departament d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL)

Equip docent: Eva Artigues Barberà (UdL), Anna Espart Herrero (UdL), Laia Selva Pareja (UdL) i Olga Serra Escarp (UdL)

Durada: a) 20 hores lectives
  b) 50 hores (20 de guiades per l'equip docent + 30 de treball autònom de l'alumnat). Versió reconeguda amb 2 ECTS per la UdL

Preu: 36,92 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 90,00 € la resta

MODALITAT

Curs en línia que es farà a través del Campus Virtual de la Universitat de Lleida i se seguirà de manera asincrònica. L'accés asincrònic implica que les persones participants podran accedir al contingut i fer les activitats seguint el seu propi ritme durant els dies que duri el curs. El format virtual permet flexibilitat sense perdre la qualitat formativa ni la interacció amb el professorat i la resta de participants.

METODOLOGIA

El curs es basa en una metodologia dinàmica i interactiva per garantir un aprenentatge significatiu i aplicat. S'hi podrà trobar: (a) material teòric i complementari: accés a contingut escrit, vídeos curts i lectures seleccionades que expliquen conceptes clau de manera clara i pràctica; (b) píndoles educatives en vídeo: sessions breus que presenten els aspectes més rellevants de cada tema, amb exemples pràctics; (c) activitats reflexives i pràctiques: exercicis per aplicar els coneixements adquirits i fòrums de debat per intercanviar idees i reflexions amb altres participants i el professorat; (d) avaluació contínua: es valoraran la participació activa, les activitats dutes a terme i les aportacions al fòrum, amb un seguiment individualitzat del progrés; (e) comunicació dinàmica: la interacció entre professorat i alumnat serà clau per resoldre dubtes, compartir experiències i enriquir el procés d'aprenentatge.

El sistema d'avaluació es basa en el seguiment personalitzat de cada alumne, amb especial èmfasi en la seva participació activa. La comunicació dinàmica entre professorat i alumnat és essencial. I el fòrum de debat i els qüestionaris al Campus Virtual són les eines principals per fomentar aquesta interacció.

PROGRAMA  
Dilluns 30  
  Tema 1. Introducció
  Laia Selva
  Presentació del curs.
  Olga Serra
  Com aprendre a pensar críticament: principis bàsics del raonament, l'argumentació i el debat.
  Laia Selva
  Salut pública i debat ètic: per què és important?
   
Dimarts 1 i dimecres 2  
  Tema 2. Reproducció humana assistida i dilemes bioètics
  Laia Selva
  Avenços en la reproducció humana: oportunitats i reptes ètics.
  Ventre de lloguer o subrogació uterina: terminologia, legalitat i implicacions.
  Eugenèsia al segle XXI: entre la realitat i la ficció.
  El paper de la dona: autonomia o cosificació?
  “Nadons de tres progenitors”: innovació científica o controvèrsia social?
  El dret a la maternitat/paternitat: realitat o construcció social?
  Una mirada global: experiències i legislacions en diferents països.
   
Dijous 3  
  Tema 3. Big data i eHealth
  Olga Serra
  La propietat de la informació sanitària: qui en té el control?
  Ús i gestió de dades de salut.
  Dades massives i ciberseguretat.
   
Divendres 4  
  Tema 4. Edició genòmica i el futur de la humanitat
  Anna Espart
  El genoma: claus per entendre la informació genètica.
  Laia Selva
  CRISPR i altres tècniques: quines possibilitats ens ofereixen?
  Humans “a la carta”: fins on podem arribar i on hauríem de posar el límit?
  Anna Espart
  Un món sense malalties genètiques: som al llindar d'una revolució?
   
Dilluns 7  
  Tema 5. Salut planetària
  Anna Espart
  Salut del planeta, salut humana: com estan connectades?
  El paper de l'ambient en les desigualtats en salut.
   
Dimarts 8  
  Tema 6. Gènere i salut
  Eva Artigues
  Sexe versus gènere: diferències clau.
  Què entenem per salut i gènere?
  Desigualtats en salut: com hi afecta el gènere?
  El repte de la salut femenina en un món desigual.

 

 

   

 

  • CONTACTE
  • CARTELL 25
  • HISTÒRIC ESTIU

Atendrem les vostres consultes per correu electrònic (estiu@udl.cat) i per telèfon (973 70 33 90) .

OFICINA DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU
Campus de Cappont
Edifici Polivalent 2
C/ Pere de Cabrera, 5
Espai 1.09
E-25001 Lleida
estiu@udl.cat
973 70 33 90

Descarrega't el CARTELL
de la UNIVERSITAT D'ESTIU

Guanyadora del Concurs de Cartells de la Universitat d'Estiu 2025

1993-2024
(32 edicions de la Universitat d'Estiu)

  • Ens pots seguir a
  • Rss
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Flickr
  • Linkedin
  • UdL App
  • Bluesky

Universitat de Lleida

    • Pl. de Víctor Siurana, 1
    • 25003 Lleida
    • Tel. +34 973 702 000
  • Seu Electrònica
  • Oficina d'Assistència en Matèria de Registres
  • Portal de Transparència
  • Perfil del contractant
  • Sobre el web
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • XHTML 1.0 Strict
  • CSS 3
  • © 2025

Enllaços UdL

  • Campus Iberus
  • Parc Agrobiotech Lleida
  • Arborètum
  • Butlletí subvencions
  • Centre d'Excel·lència Jean Monnet
  • Repositori Obert

Xarxes universitàries

  • Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)
  • Xarxa Vives d'Universitats
  • Xarxa Interuniversitària per a l'Ocupació
  • Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (CRUE)
  • Compostela Group of Universities (CGU)
  • European University Association (EUA)
  • Interfaculty Committee Agraria (ICA)
  • Asociación Europea de Educación en Ingeniería
HR Excellence in Research - University of Lleida - UdL  Publicitat de projectes amb finançament amb fons FEDER o altres fonts de finançament europees