Protocol, Relacions Públiques i Comunicació
Lleida, de l’1 al 5 de juliol de 2024 (2 ECTS reconeguts per la UdL)
Actualment, les empreses cerquen professionals que tinguin la capacitat de relacionar-se amb desimboltura en qualsevol situació i àmbit. Persones proactives que destaquin per la seva facilitat comunicativa, seguretat a l’hora de presentar projectes i capacitat d’influir i captivar. Les persones formades en protocol i relacions públiques obtenen un avantatge competitiu davant la resta, sigui en l’àmbit personal o en el professional.
En el curs es treballarà el protocol social i empresarial, s’abordarà com ser un bon relacions públiques d’un mateix i es prestarà especial atenció a la comunicació verbal (presentacions eficaces en públic) i a la no verbal.
Independentment de la seua grandària (petita, mitjana o gran), del sector o de la ubicació geogràfica, qualsevol empresa treballa adreçant-se a diferents grups d’interès o stakeholders. Mantenir-hi una bona relació a través del protocol, les relacions públiques i, sobretot, la comunicació són elements fonamentals per al bon desenvolupament i creixement de l’empresa, així com per definir una imatge corporativa alineada a l’estratègia empresarial. Les persones que formen l’empresa són clau perquè aquesta imatge sigui coherent amb els seus objectius. Així doncs, adquirir habilitats en aquests àmbits és, avui, un tret diferencial i competitiu.
D’altra banda, arran de la situació viscuda en els darrers temps com a conseqüència de la pandèmia, les empreses que han sobreviscut millor han estat aquelles que han mantingut una bona relació amb el seu públic, les que han sabut adaptar-se als nous canals de comunicació i que tenien (o van saber crear) protocols d’actuació i d’atenció en temps de crisi, ajustant el contingut i forma del seu missatge.
La diversitat temàtica d’aquest curs fa que sigui de gran utilitat tant per a estudiants de totes les disciplines que ben aviat s’incorporaran al món del treball com per a persones del col·lectiu empresarial, professional i directiu de qualsevol àmbit, i per a la ciutadania en general.
Llengua d’impartició: Català
Coordinació: Neus Mesalles Ruestes (Departament d’Economia i Empresa de la UdL)
Equip docent: Laura Sánchez Llovet (UdL)
Durada: | a) 20 hores |
b) 50 hores (20 de presencials + 30 de treball autònom de l’alumnat). Versió reconeguda amb 2 ECTS per la UdL |
Espai: Universitat de Lleida. Campus de Cappont
Preu: 36,92 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 90,00 € la resta
PROGRAMA | |
Dilluns 1 | |
Laura Sánchez | |
16.00-17.00 h | Presentació i introducció del curs. |
17.00-18.00 h | Les relacions públiques. |
18.15-20.15 h | Carisma. Com seduir i influenciar. |
Autoconeixença. | |
Dimarts 2 | |
Laura Sánchez | |
16.00-17.00 h | Imatge personal i personal branding. |
17.00-18.00 h | Protocol social. Protocol a taula. |
18.15-19.15 h | Protocol empresarial. Esdeveniments corporatius als quals assistiràs. |
19.15-20.15 h | Organització d’esdeveniments empresarials. |
Dimecres 3 | |
Laura Sánchez | |
16.00-18.00 h | Competència comunicativa. |
18.15-19.15 h | Actes comunicatius: speech, reunions efectives i entrevistes. |
19.15-20.15 h | Parlar en públic. El discurs. |
Dijous 4 | |
Laura Sánchez | |
16.00-18.00 h | Comunicació efectiva. |
18.15-20.15 h | La improvisació. |
Divendres 5 | |
Laura Sánchez | |
16.00-18.00 h | Com perdre la por. |
18.15-20.15 h | Comunicació no verbal. |