Un robot i un enginyer inauguren el curs al campus d'Igualada

El nou edifici de Ciències de la Salut es preveu que estigui llest al febrer

InauguracioIgualada23
Un moment de l'acte d'inauguració. FOTO: UdL
El robot A-Jut i el director de Tecnologia del Group Saltó, Jordi Cabau, han estat els encarregats d'inaugurar aquest migdia el curs acadèmic al campus d'Igualada de la Universitat de Lleida (UdL), en un acte que ha tingut lloc a la Sala d'actes del Pla de la Massa i que ha estat presidit pel rector Jaume Puy. En la lliçó inaugural -SOMCare- Gestió robotitzada per combatre la solitud no volguda de les persones-, el robot ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a les persones assistents a l'acte i d'explicar les seues funcions, així com les de l'equip del Group Saltó que n'ha estat l'artífex.

Per la seu part, Cabau, llicenciat en Enginyeria Electrònica i en Gestió de Tecnologies de la Informàtica per la Universitat Ramon Llull, s'ha referit a com es pot millorar la qualitat de vida de les persones grans que viuen soles gràcies a una plataforma tecnològica i un robot social amb capacitat de connexió amb dispositius de salut. El director de Tecnologia del Group Saltó, ha posat èmfasi en els reptes de la intel·ligència artificial per donar resposta a les necessitats de la societat.

El nou curs al campus d'Igualada-UdL arrenca amb les places de primer plenes, també les del grau en Enginyeria Informàtica que enguany s'han ampliat a 45, i amb la vista posada en el nou edifici per a les titulacions de Ciències de la salut situat al Passeig Verdaguer de la capital de l'Anoia, que es preveu inaugurar al febrer. En aquest sentit, el rector de la UdL ha agraït la implicació de les institucions en aquest nou equipamenti i ha advocat per un creixement ordenat i harmònic del campus de la capital de l'Anoia.

Puy ha estat acompanyat de la regidora d'Universitats de l'Ajuntament d'Igualada, Carlota Carner, de la directora general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, Victòria Girona, i del delegat a la UdL pel Campus Universitari d’Igualada-UdL, Carles Capdevila.

TEXT: Lidera Comunicació /Premsa UdL

Continguts relacionats

VÍDEO: Inauguració del curs acadèmic 2023/24 del Campus Universitari d'Igualada-UdL