Renovat el programa UdL-Impuls patrocinat per Banco Santander

Més d'una vintena d'estudiants llatinoamericans reben les beques JADE

BequesJadeUdL2015
L'alumnat becat amb les autoritats universitàries i els representants de Banco Santander FOTO: UdL

La Universitat de Lleida i Banco Santander, a través de Santander Universidades, han renovat per a cinc anys més el programa UdL-Impuls, per un import anual de 200.000 euros. Aquest programa es va posar en marxa l'any 2010 amb l'objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre empreses i grups d'investigació de la UdL.

La primera edició del programa 2010-2014, amb un finançament també amb d'un milió d'euros, va permetre la posada en marxa de 10 programes de recerca, entre d'altres, sobre robòtica aplicada a la recollida de fruita, nous mètodes de predicció per al conreu de tòfona i control de plagues, així com la contractació de 10 investigadors.

Segons explica el vicerector de Recerca i Política científica, Albert Sorribas, la nova edició d'UdL-Impuls centrarà les seues actuacions en els quatre eixos d'especialització que estableix el Pla de recerca de la UdL: agroalimentació, biomedicina, tecnologia i sostenibilitat, i desenvolupament social i territorial. Es pretén, afegeix, que els nous projectes es lliguin a l'estratègia de recerca i innovació RIS3CAT de la Generalitat de Catalunya, "on la UdL juga un paper actiu, especialment en l'àmbit agroalimentari".

D'altra banda, un total de 26 alumnes llatinoamericans -24 de grau i 2 de postgrau-, han estat becats enguany per cursar estudis a la Universitat de Lleida, gràcies les beques Santander JADE i JADE Plus de mobilitat internacional, que finança íntegrament Banco Santander a través de la seua Divisió Global Santander Universidades.

Avui, el rector de la UdL, Roberto Fernández, i Luis Herrero, sotsdirector general del banc i director territorial a Catalunya, han lliurat les credencials als beneficiaris d'aquests programes en un acte que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana.

El programa JADE, actualment en la seua tretzena edició, ofereix beques per a estudiants mexicans de grau interessats a completar a la UdL la seua formació durant sis mesos. Mentre, el JADE Plus -que arriba a la novena convocatòria- facilita que universitaris de tota Llatinoamericà puguin fer estades de fins a tres anys a Lleida per cursar els seus estudis de doctorat. Enguany, els doctorands becats són de Mèxic i de Xile. Des de la seua posada en funcionament, un total de 332 estudiants s'han beneficiat d'aquests dos programes.

El rector, que ha agraït el suport continuat de Banco Santander a la Universitat de Lleida, ha destacat que les beques Jade i Jade Plus ens permeten conèixer-nos i enriquir-nos culturalment perquè "el que tenim en comú els universitaris d'arreu del món és precisament la universalitat de la nostra condició".  Per la seua part, Luis Herrero ha felicitat els estudiants que han rebut una de les beques "pel seu esforç i dedicació" i ha destacat que aquesta iniciativa conjunta "és una aposta per l'educació superior, la internacionalització i el reconeixement a l'esforç dels alumnes"

Banco Santander col·labora amb la Universitat de Lleida des del 1997 en el desenvolupament d'aquestes i altres iniciatives. El banc, a través de Santander Universidades, manté acords de col·laboració amb prop de 1.200 universitats i centres d'investigació de tot el món. óna suport a més de 4.000 projectes universitaris cada any i al 2014 va lliurar 28.443 beques a l'estudi i pràctiques professionals, informa el Banc, que afegeix que fins al 2018 haurà invertit 1.800 milions d'euros en universitats.

Altres recursos

Galeria fotogràfica