Notícies
Descarregar pdfOferta de cursos de llengües per al segon semestre
L'Escola d'Idiomes de l'Institut de Llengües ofereix per al segon semestre cursos de:
- Anglès: cursos de conversa de nivells B1, B2 i C1
- Castellà: nivells A1, A2, B1 i B2
- Català: nivells A1, A2, B1, B2, C1 i C2 i Català Administratiu
- Francès: conversa B1
- Italià: nivell A1
- Occità: nivell A2
- Anglès: curs d'anglès inicial i cursos de manteniment dels nivells B1, B2 i C1 (per a PAS i PDI)
- Anglès: Taller de redacció d'articles en anglès i Suport a la docència en anglès (per a PDI)
Per a més informació (horaris, requisits, proves de nivell, matriculació...): web de l'Institut de Llengües
L'examen de nivell B2 d'anglès de l'Institut de Llengües rep l'acreditació CertACLES
L’Institut de Llengües de la UdL va sol·licitar l’octubre de l’any passat l’acreditació del certificat de nivell B2 d’anglès a ACLES (Asociación de Centros de Lenguas en la Enseñanza Superior) per tal d’oferir la possibilitat d’obtenir un certificat reconegut a totes les universitats espanyoles. La sol·licitud va ser acceptada i, per tant, els certificats d’anglès B2 expedits durant el 2019 i el 2020 tindran el segell CertACLES.
ACLES va publicar el gener de 2011 el seu model d’acreditació d’exàmens amb l’objectiu de facilitar a les escoles de llengües universitàries un model de certificació de competència lingüística que respectés l’autonomia universitària i que, alhora, garantís criteris de sostenibilitat, transparència, efectivitat i qualitat.
El model d’exàmens ACLES està reconegut pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), per la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i per la Confederació Europea de Centres de Llengües a l’Ensenyament Superior (CERCLES) com un model vàlid per a la realització d’exàmens de competència lingüística.
L’Institut de Llengües de la UdL també té l’acreditació del nivell B1 d’anglès des de l’any 2013.
L'Institut de Llengües participa en una jornada de formació de la CIFALC
El dia 30 de novembre i en el marc de la CIFALC es va celebrar, al campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, una jornada de formació amb el títol "Com podem elaborar uns exàmens millors", adreçada a tècnics de diverses llengües de les universitats que aplega la CIFALC.
La jornada es va iniciar amb la taula rodona "Com elaborem exàmens de llengua de qualitat", a càrrec de Neus Figueras (UB), Laura Puigdomènech (Direcció General de Política Lingüística) i Cristina Riera (Escola d'Idiomes), que van explicar els criteris que segueixen diferents institucions en l'elaboració d'exàmens que tinguin el màxim de qualitat.
Després d'aquest acte, els assistents a la jornada van poder participar en diferents tallers, alguns comuns a diverses llengües: "Recursos d'àudio per a elaboració d'exàmens", a càrrec de Jordi Barrero (CRAI de la URV); "Bones pràctiques de pilotatge", a càrrec de Laura Riera i Rebeca García (Servei de Llengües de la UAB), i d'altres d'específics per llengües: "Dissenyar exàmens i no morir en l'intent", a càrrec d'Eugènia Garijo i Montserrat Guevara (Consorci per a la Normalització Lingüística) i "Potluck workshop: charing good practice in evaluation" a càrrec d'Esther Alabart, José Ramon Biau i Adelaida Martín (URV).
A la tarda es van reprendre els tallers, per als professors de català "Com podem millorar els exàmens de català" i per als tècnics d'altres llengües "Assessing reading:an introduction to task and item types", a càrrec de John Bates (Servei Lingüístic de la URV)
La jornada va servir per intercanviar experiències i impressions entre tècnics de diverses llengües i així millorar la tasca de coordinació i elaboració d'exàmens que duen a terme les universitats que participen en la CIFALC.
III Jornades de Formació per a Professors d'Idiomes
"Els reptes i els avantatges d'ensenyar i aprendre llengües en els segle XXI", UB, 11 i 12 de gener de 2019
Les III jornades multilingües per a professors d'idiomes organitzades per l'Escola d'Idiomes Moderns de la Universitat de Barcelona van tindre com a leitmotiv la idea que l'ensenyament de la llengües ha de traure profit dels avenços de la tecnologia i dels canvis d'hàbits que generen. En aquest sentit, es va parlar del visionat de sèries o pel·lícules en versió original amb subtítols (cada vegada més comú gràcies gràcies a plataformes com Netflix), els jocs virtuals, les plataformes de comunicació com Skype o l'ús del mòbil com a eina d'interacció tant dins com fora de l'aula.
D'altra banda, també hi va haver espai per reflexionar sobre el paper dels docents i, molt especialment, sobre el seu desenvolupament professional. Es va destacar la importància d'analitzar les idees del professorat (què volem fer) i comparar-les amb el que passa a l'aula (què fem), com un primer pas per al canvi. També es van posar sobre la taula alguns mites relacionats amb l'aprenentatge de llengües i estratègies per combatre'ls i analitzar d'on venen i per què es generen. Tot plegat amb l'objectiu de ser uns docents més conscients i més connectats amb les necessitats de l'aula del segle XXI.
Convocatòria d'ajuts per a la correcció de materials docents en català i en anglès (curs 2019-20)
Un dels eixos de la política lingüística de la UdL dels darrers anys ha estat vetllar per consolidar l'ús del català i l'anglès en els diferents àmbits. En l'àmbit de la docència, es continua apostant per estimular l'elaboració de materials docents en català i en anglès.
Amb aquesta convocatòria es pretén facilitar la correcció de materials docents en català i en anglès del personal acadèmic que imparteix docència en aquestes llengües en els estudis de grau i de màsters oficials de la UdL.
Les sol·licituds es poden presentar fins al 15 de maig de 2019, per al material del primer quadrimestre del curs 2019-20, i fins al 2 d’octubre de 2019, per al material del segon quadrimestre del curs 2019-20. Amb caràcter general, el material docent s'ha de lliurar, com a molt tard, el 15 de juliol, per al primer semestre, i el 29 de novembre, per al segon semestre.
Podeu trobar tota la informació a: ajuts de l'IL
Convocatòries d'ajuts a la correcció de tesis doctorals en català i en anglès (2019)
Durant tot l'any 2019 resten obertes les convocatòries d'ajuts a la correcció de tesis doctorals en català i en anglès. L'objectiu d'aquestes convocatòries és promoure la redacció i la presentació de tesis doctorals en català i en anglès a la UdL i garantir-ne la qualitat lingüística. El termini per presentar sol·licituds s'acaba el 15 de novembre de 2019.
Podeu veure les bases de les convocatòries i el model de sol·licitud a: ajuts de l'IL
Convocatòria d'ajuts per a la revisió lingüística d'articles d'investigació en anglès (2019)
Nova convocatòria per a la revisió lingüística d'articles d'investigació en anglès. Enguany es podrà presentar les sol·licituds fins al 29 de novembre de 2019.
Podeu trobar tota la informació a: ajuts de l'IL