Convocatòria d'ajuts a l'estudi per a estudiants en situacions d'emergència 2024-2025
Descarregar pdfAjuts a l'estudi per a situacions d'emergència 2024-2025 (estat oberta)
CONVOCATÒRIA curs 2024-2025
Què és
Qui el pot sol·licitar
L'ajut està destinat a:
És un ajut econòmic destinat a compensar aquelles situacions que dificulten l'evolució acadèmica dels estudis universitaris oficials dels estudiants de la UdL.
L'ajut està destinat a:
- als estudiants que es trobin en situació de greu dificultat econòmica, social o familiar i no hagin pogut gaudir d'altres ajuts per causes justificades.
- als estudiants vinculats al Programa UdLRefugi.
Requisits Generals
- Cursar estudis oficials de grau o de màster en un centre propi de la UdL.
- Acreditar documentalment una situació d’emergència que hagi comportat un empitjorament important en la seva situació econòmica, social o familiar.
- Tenir nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea. Els estudiants estrangers no comunitaris hauran d'acreditar la condició de residents.
- No estar en possessió o no reunir els requisits legals per a l’obtenció d’un títol oficial del mateix nivell acadèmic o que habiliti per a les mateixes competències professionals per al qual se sol·licita l’ajut a l’estudi.
- En cas d’estudiants que hagin sol·licitat l’ajut socioeconòmic per a situacions greus en altres cursos acadèmics, caldrà que es presentin a les convocatòries de caràcter general que els hi siguin aplicables.
- En casos excepcionals, la CAE pot autoritzar la concessió d'ajuts a persones que no compleixin algun dels requisits.
Requisits Específics
- Els estudiants que formen part del Programa UdLRefugi només hauran d’acreditar, via la unitat corresponent, l’estatut de protecció internacional i no la de resident.
Quan es pot sol·licitar
On s'ha de presentar la sol·licitud i la documentació
El termini de presentació de sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació de la convocatòria a l'e-tauler de la seu electrònica i finalitza el 28 de juny del 2025.
La sol·licitud s'ha de presentar en el Registre Electrònic de la UdL amb aquest formulari. Podeu consultar les instruccions per saber com ho heu de fer.
Quina documentació s'ha de presentar al Registre Electrònic
- Declaració jurada de l'estudiant que justifiqui els motius pels quals demana l'ajut, és a dir, la situació d'emergència que hagi comportat un empitjorament de la seua situació econòmica, social o familiar.
- Documentació acreditativa suficient de la situació d’emergència (informe de serveis socials, situació d’atur, justificant de defunció de familiars, etc.).
- Certificat històric de convivència del domicili del sol·licitant (es sol·licita a l'Ajuntament).
- Si ho considera necessari, la Comissó d'Afers Estudiantils (CAE) podrà requerir un informe amb la valoració de la situació al deganat o direcció del centre en el qual estiguin matriculats els sol·licitants.
- Qualsevol altra documentació que consideri la CAE per valorar la situació personal i econòmica dels sol·licitants (per exemple, declaració de la renda o trams de renda familiar).
- Acreditar que els estudiants formen part del programa UdLRefugi, aquesta acreditació es farà via la unitat corresponent i en cas de no formar-ne part l’estudiant haurà d’aportar la documentació acreditativa del seu estatut de protecció internacional.
- Document bancari del compte corrent espanyol, on hi figuri explícitament que l’estudiant n’és el titular, si escau.
Es disposarà de deu dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta llista, per tal que les persones excloses puguin aportar la documentació o requisits necessaris per esmenar els motius d’exclusió.
Es podrà presentar aquesta documentació al registre electrònic de la UdL, amb aquest formulari electrònic, podeu seguir aquestes instruccions.
El termini finalitzarà el 17 de desembre de 2024
Darrera modificació: