Durant l'estada

 Descarregar pdf

Durant la teva estada de mobilitat SICUE a la universitat de destinació, és important que facis un seguiment correcte de la teva matrícula, de l’acord acadèmic i de tota la documentació associada a l’estada.

En aquest apartat trobaràs tota la informació necessària per gestionar correctament aquesta fase de la mobilitat: els tràmits obligatoris, els canvis a l’acord acadèmic, les comunicacions amb la universitat de destinació i amb la UdL, així com les dates límit que has de respectar.

A continuació trobaràs la infografia resum amb les accions principals que has de dur a terme durant l’estada, i més avall les instruccions detallades de cada pas.

Infografia Durant l'estada - Programa SICUE

Infografia del programa SICUE · Fes clic per ampliar

Arribada a destinació

Arribada a destinació

Un cop t’hagis incorporat a la universitat de destinació, és obligatori tramitar el Certificat d’arribada, que acredita l’inici de la teva estada SICUE.

Has de:

Document necessari:
✔️ Full d’arribada (signat per la universitat de destinació).


Terminis per enviar el certificat d’arribada

  • 1 de desembre: estades de 1r semestre o de curs sencer.
  • 1 d’abril: estades de 2n semestre.

És molt important respectar aquests terminis per garantir el correcte seguiment acadèmic de l’estada.

Canvis d'assignatures

Canvis d'assignatures

Un cop a la universitat de destinació, pot ser que sigui necessari ajustar l’acord acadèmic, ja que no sempre es disposa amb antelació de tota la informació acadèmica (assignatures, continguts, crèdits, horaris, quadrimestres, etc.).

Per aquest motiu, es poden sol·licitar canvis d’assignatures després de l’arribada a destinació.

Tipus de canvis que es poden sol·licitar

  • Substituir una assignatura per una altra.
  • Afegir noves assignatures.
  • Eliminar assignatures de l’acord inicial.

Condicions per sol·licitar canvis

  • Tots els canvis han de tenir el vistiplau del/de la coordinador/a acadèmic/a de la UdL.
    Cal consultar-li prèviament qualsevol modificació.
  • Només es poden sol·licitar canvis una sola vegada durant l’estada.
    Per aquest motiu, és molt important omplir el document quan ja ho tinguis tot clar.

Terminis per sol·licitar els canvis

Com a criteri general, les assignatures només es poden modificar dins del primer mes després de la incorporació a la universitat de destinació.

Per part de la UdL, les dates límit són:

  • 10 de desembre: estudiants que realitzen l’estada el primer quadrimestre.
  • 1 d’abril: estudiants que realitzen l’estada el segon quadrimestre.
    En aquest cas, no es podran modificar els acords de convalidació que afectin assignatures de la UdL del primer quadrimestre, ja que les actes ja estaran tancades.

Model de document per als canvis

✔️ Full de canvis (2a pàgina IMPRESO C): Model de full de canvis

Abans d’enviar-lo a Relacions Internacionals, és molt recomanable que el document estigui signat pel responsable del programa SICUE a la universitat de destinació.

Ampliació / Reducció d'estada

Ampliació / reducció d'estada

En alguns casos, pot ser necessari modificar la durada inicial de l’estada SICUE, ja sigui per ampliar-la o reduir-la respecte a la prevista en el moment de la sol·licitud.

Aquest tràmit s’ha de gestionar mitjançant la presentació del document d’ampliació o reducció d’estada, que correspon a la 3a pàgina de l’IMPRESO C (Acord acadèmic).


Document necessari

✔️ IMPRESO C – 3a pàgina (ampliació o reducció d’estada), degudament emplenat i signat.

Un cop completat, cal enviar-lo escanejat per correu electrònic a: ri@udl.cat


Important

El canvi en la durada de l’estada pot comportar modificacions en l’acord acadèmic.

Si aquest és el cas, caldrà procedir seguint exactament les instruccions indicades a la secció de “Canvis d’assignatures”, tant pel que fa a:

  • La tramitació del nou acord.
  • Les signatures corresponents.
  • Els terminis establerts.

Per aquest motiu, és molt important consultar prèviament el/la coordinador/a acadèmic/a de la UdL abans d’iniciar qualsevol canvi.

Finalització de l'estada i documentació de retorn

Finalització de l'estada i documentació de retorn

Al final de la teva estada SICUE, abans de tornar a la UdL, és imprescindible que gestionis correctament la documentació de tancament de l’estada amb la universitat de destinació.

En concret, hauràs de sol·licitar a la universitat d’acollida:

  • La data de finalització de l’estada al full d’arribada que vas complimentar a l’inici de l’estada.
    Aquest document l’ha de signar la Unitat SICUE o el/la tutor/a de la universitat de destinació.
    Un cop signat, cal fer-lo arribar a Relacions Internacionals de la UdL, ja sigui:
    • Presencialment, o bé
    • Escanejat per correu electrònic a ri@udl.cat
  • Les qualificacions obtingudes a la universitat de destinació, que serviran per al posterior reconeixement acadèmic.

Casos específics: Medicina i Infermeria

Els estudiants de rotatoris de Medicina i els de pràctiques d’Infermeria han de tenir en compte que:

  • Si la universitat de destinació només avalua amb “apte / no apte”, és obligatori que:
  • Demanin que se’ls emplenin els fulls d’avaluació de pràctiques o rotatoris.
  • Cal presentar un full per cada especialitat.

Aquesta documentació serà imprescindible per a la correcta tramitació del reconeixement acadèmic.

   Darrera modificació: