Durant l'estada
Descarregar pdfDurant la teva estada de mobilitat SICUE a la universitat de destinació, és important que facis un seguiment correcte de la teva matrícula, de l’acord acadèmic i de tota la documentació associada a l’estada.
En aquest apartat trobaràs tota la informació necessària per gestionar correctament aquesta fase de la mobilitat: els tràmits obligatoris, els canvis a l’acord acadèmic, les comunicacions amb la universitat de destinació i amb la UdL, així com les dates límit que has de respectar.
A continuació trobaràs la infografia resum amb les accions principals que has de dur a terme durant l’estada, i més avall les instruccions detallades de cada pas.
Arribada a destinació
Arribada a destinació
Un cop t’hagis incorporat a la universitat de destinació, és obligatori tramitar el Certificat d’arribada, que acredita l’inici de la teva estada SICUE.
Has de:
- Descarregar i omplir el full d’arribada.
- Fer-lo signar per l’ORI o pel/la tutor/a de destinació.
- Enviar el document escanejat per correu electrònic a ri@udl.cat.
Document necessari:
✔️ Full d’arribada (signat per la universitat de destinació).
Terminis per enviar el certificat d’arribada
- 1 de desembre: estades de 1r semestre o de curs sencer.
- 1 d’abril: estades de 2n semestre.
És molt important respectar aquests terminis per garantir el correcte seguiment acadèmic de l’estada.
Canvis d'assignatures
Canvis d'assignatures
Un cop a la universitat de destinació, pot ser que sigui necessari ajustar l’acord acadèmic, ja que no sempre es disposa amb antelació de tota la informació acadèmica (assignatures, continguts, crèdits, horaris, quadrimestres, etc.).
Per aquest motiu, es poden sol·licitar canvis d’assignatures després de l’arribada a destinació.
Tipus de canvis que es poden sol·licitar
- Substituir una assignatura per una altra.
- Afegir noves assignatures.
- Eliminar assignatures de l’acord inicial.
Condicions per sol·licitar canvis
- Tots els canvis han de tenir el vistiplau del/de la coordinador/a acadèmic/a de la UdL.
Cal consultar-li prèviament qualsevol modificació. - Només es poden sol·licitar canvis una sola vegada durant l’estada.
Per aquest motiu, és molt important omplir el document quan ja ho tinguis tot clar.
Terminis per sol·licitar els canvis
Com a criteri general, les assignatures només es poden modificar dins del primer mes després de la incorporació a la universitat de destinació.
Per part de la UdL, les dates límit són:
- 10 de desembre: estudiants que realitzen l’estada el primer quadrimestre.
- 1 d’abril: estudiants que realitzen l’estada el segon quadrimestre.
En aquest cas, no es podran modificar els acords de convalidació que afectin assignatures de la UdL del primer quadrimestre, ja que les actes ja estaran tancades.
Model de document per als canvis
✔️ Full de canvis (2a pàgina IMPRESO C): Model de full de canvis
Abans d’enviar-lo a Relacions Internacionals, és molt recomanable que el document estigui signat pel responsable del programa SICUE a la universitat de destinació.
Ampliació / Reducció d'estada
Ampliació / reducció d'estada
En alguns casos, pot ser necessari modificar la durada inicial de l’estada SICUE, ja sigui per ampliar-la o reduir-la respecte a la prevista en el moment de la sol·licitud.
Aquest tràmit s’ha de gestionar mitjançant la presentació del document d’ampliació o reducció d’estada, que correspon a la 3a pàgina de l’IMPRESO C (Acord acadèmic).
Document necessari
✔️ IMPRESO C – 3a pàgina (ampliació o reducció d’estada), degudament emplenat i signat.
Un cop completat, cal enviar-lo escanejat per correu electrònic a: ri@udl.cat
Important
El canvi en la durada de l’estada pot comportar modificacions en l’acord acadèmic.
Si aquest és el cas, caldrà procedir seguint exactament les instruccions indicades a la secció de “Canvis d’assignatures”, tant pel que fa a:
- La tramitació del nou acord.
- Les signatures corresponents.
- Els terminis establerts.
Per aquest motiu, és molt important consultar prèviament el/la coordinador/a acadèmic/a de la UdL abans d’iniciar qualsevol canvi.
Finalització de l'estada i documentació de retorn
Finalització de l'estada i documentació de retorn
Al final de la teva estada SICUE, abans de tornar a la UdL, és imprescindible que gestionis correctament la documentació de tancament de l’estada amb la universitat de destinació.
En concret, hauràs de sol·licitar a la universitat d’acollida:
- La data de finalització de l’estada al full d’arribada que vas complimentar a l’inici de l’estada.
Aquest document l’ha de signar la Unitat SICUE o el/la tutor/a de la universitat de destinació.
Un cop signat, cal fer-lo arribar a Relacions Internacionals de la UdL, ja sigui:- Presencialment, o bé
- Escanejat per correu electrònic a ri@udl.cat
- Les qualificacions obtingudes a la universitat de destinació, que serviran per al posterior reconeixement acadèmic.
Casos específics: Medicina i Infermeria
Els estudiants de rotatoris de Medicina i els de pràctiques d’Infermeria han de tenir en compte que:
- Si la universitat de destinació només avalua amb “apte / no apte”, és obligatori que:
- Demanin que se’ls emplenin els fulls d’avaluació de pràctiques o rotatoris.
- Cal presentar un full per cada especialitat.
Aquesta documentació serà imprescindible per a la correcta tramitació del reconeixement acadèmic.


