Introducció a la Realitat Virtual amb Unreal Engine: de la Conceptualització al Desenvolupament
Lleida, del 30 de juny al 4 de juliol de 2025 (2 ECTS reconeguts per la UdL)
Aquest curs respon a la necessitat creixent de formar professionals capaços de treballar en entorns immersius i interactius, una de les àrees amb més projecció en sectors com la indústria, l'educació, l'entreteniment i la salut. La realitat virtual (VR) està transformant el panorama tecnològic, atès que crea noves oportunitats professionals i requereix perfils tècnics amb habilitats en desenvolupament de projectes XR (eXtended Reality).
S'introduirà els participants en el món de la VR i s'abordarà el procés complet des de la conceptualització inicial fins al desenvolupament pràctic d'una solució immersiva. En un context en què les tecnologies XR estan transformant tants sectors, aquest programa ofereix una formació essencial per iniciar-se en un camp amb un alt potencial de creixement.
Es tracta d'un curs introductori, dissenyat per a aquells que busquen adquirir una base sòlida en tecnologies de realitat virtual. La combinació de teoria i pràctica garanteix que els participants no només entenguin els fonaments del desenvolupament en VR, sinó que també siguin capaços d'aplicar aquests coneixements per crear una aplicació funcional.
En l'àmbit acadèmic, el curs ofereix una oportunitat única per introduir-se en un camp interdisciplinari que combina coneixements d'enginyeria informàtica, disseny gràfic i experiència d'usuari. Aquesta formació inicial prepara els participants per aprofundir en el futur en àmbits més especialitzats i obre portes a noves possibilitats de recerca i desenvolupament professional.
Curs adreçat a estudiantat d'enginyeria informàtica amb coneixements bàsics de programació i a alumnes amb experiència prèvia en modelatge 3D i interessats en realitat virtual.
Llengua d'impartició: Català i castellà
Coordinació: Julià Coma Arpon (Departament d'Enginyeria Industrial i de l'Edificació de la UdL)
Equip docent: Clara Cea Aguiar (Invelon), Marc Solé Farré (Invelon), David Uribe Salazar (Invelon) i Marc Zomeño Mora (Invelon)
Durada: | a) 20 hores |
b) 50 hores (20 de presencials + 30 de treball autònom de l'alumnat). Versió reconeguda amb 2 ECTS per la UdL |
Espai: Universitat de Lleida. Campus de Cappont
Preu: 36,92 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 90,00 € la resta
PROGRAMA | |
Dilluns 30 | |
Marc Solé | |
09.00-11.00 h | Introducció del curs i conceptualització d'una solució VR. |
Clara Cea | |
11.30-13.30 h | Disseny i definició d'objectius en VR. |
Dimarts 1 | |
Marc Zomeño | |
09.00-11.00 h | Domini dels fonaments d'Unreal Engine. |
11.30-13.30 h | Configuració de projectes i interacció en Unreal. |
Dimecres 2 | |
David Uribe | |
09.00-11.00 h | Modelatge i disseny d'entorns 3D. |
11.30-13.30 h | Optimització i texturització per VR. |
Dijous 3 | |
Clara Cea | |
09.00-11.00 h | Creació d'experiències immersives. |
Marc Zomeño | |
11.30-13.30 h | Integració i execució en Unreal Engine. |
Divendres 4 | |
David Uribe | |
09.00-11.00 h | Disseny i implementació d'entorns VR. |
Clara Cea | |
11.30-13.30 h | Innovació i aplicació en diversos sectors. |
|