Projecció del documental: Espero tua (re)volta

Auditori del Centre de Cultures
Inici:
 |

Projecció del documental Espero tua (re)volta (Eliza Capai, Brasil), en el marc de la Mostra de Cinema Llatinoamericà.

Eliza Capai és una documentalista independent que se centra en la representació social. Problemes i pensament sobre maneres creatives de producció, narració i distribució. El seu primer llargmetratge, 'Here ls So Far' (2013) es basa en trobades amb dones durant un viatge de set mesos per l'Àfrica. La seva segona pel·lícula, "La tortuga i el tapir" (2016), investiga les gegantines plantes hidroelèctriques construïdes i planejades enmig de la selva amazònica durant la pitjor sequera del Brasil en dècades.

Ara, amb 'Espero Tua (Re)volta' se centra en les protestes estudiantils al Brasil des del 2013 fins a l'elecció del nou president, Jair Bolsonaro, el 2018. El documental tracta la crisi econòmica i social del Brasil, que es va aprofundir en l'última dècada i que va fer que els estudiants sortissin al carrer i ocupessin centenars d'escoles, exigint educació pública i posar fi a les mesures d'austeritat. Inspirat per la veu col·lectiva del moviment en si, el documental està narrat per tres estudiants de secundària, que representen punts centrals de la seva lluita. L'empenta dels narradors per l'espai i el temps exposa els conflictes del moviment i demostra la seva complexitat.

espero