Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Sala de Juntes de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (Campus 1 d'Octubre - Cappont)
Inici:
 |

Inauguració del 3r Seminari Immigració i educació d'adults d'origen estranger: experiències singulars, a càrrec de Maria-Pau Cornadó (degana de la Facultat).

A finals del segle XX, l'arribada de població estrangera va generar noves necessitats d'educació no formal. Grups d'iniciativa social i associacions de les pròpies persones nouvingudes van cobrir en bona mesura aquesta carència. Tot i la seva rellevància, són molts els autors i autores que destaquen la mancança de coneixements metodòlogics i didàctics.

Formariz (2003) o Llevot, Garreta i Lapresta (2007) posen de manifest com la tradició de les Escoles d'Adults a Catalunya s'han centrat en persones coneixedores de la llengüa, fet que ha fet que no sempre es traslladessin les bones pràctiques implementades amb la població autòctona amb la població inmigrada. Així, el repte de l'alfabetització de persones inmigrades encara és present avui en dia i es el que pretenem aprofundir en aquesta jornada.
seminarieducacioimmigracioUdL2019