Exposició: Dones que van canviar el món

#11F Dia Internacional de les Nenes i les Dones a la Ciència

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Vestíbul de l'edifici Polivalent / Cappont
Inici:
Finalització:

L'exposició, realitzada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida amb l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya, visibilitza referents femenins en l'àmbit de la ciència i la tecnologia des d'Hipàtia d'Alexandria fins a les tecnòlogues de la UdL Luisa F. Cabeza, Teresa Capell, Olga Martin, Rosa Maria Poch, Magda Valls i Immaculada Viñas.

L'exposició ha estat programada pel Centre Dolors Piera d'Igualatat d'Oportunitats i Promoció de les Dones i realitzada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida i l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya, en el marc dels projectes Inno4Agro i “Ciencia y Tecnología en femenino”, i té com a objectiu fomentar les vocacions de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre les noies i les joves.

“Dones que van canviar el món” és una mostra de 23 panells protagonitzats per dones referents en ciència i tecnologia, tant pioneres com actuals. Aquesta exposició inclou una part en la qual es destaquen a dones professionals de l’àmbit d’influència dels parcs que actualment estan desenvolupant una important tasca en l’àmbit de la ciència i la tecnologia a tot l’estat. En el cas de Lleida, l’exposició compta amb la presència de 12 científiques vinculades amb la ciutat com Núria Carretero, Ares Mingot, Marta Orive, Teresa Rodrigo, Conxita Solans, Elena Vela Roca, entre d'altres.

L'exposició ja es va poder visitar al PCiTAL, a l¡Escola Politècnica Superior i al campus de l'ETSEA durant la jornada del Per què no puc fer-ho, adreçada a alumnat de 4t d'ESO de la demarcació de Lleida que, en el mateix sentit que l'exposició, pretén esperonar a l'alumnat femení i masculí en l'elecció de titulacions on un dels dos sexes està infrarespresentat.

Amb aquesta iniciativa, es posa en relleu la importància de visibilitzar els estudis i disciplines STEM entre el públic femení més jove per aconseguir augmentar la seva presència en l’àmbit de les tecnologies disruptives.

expomujeres1