III Concurs Internacional d'Humor Gràfic de Temàtica Sanitària
"HUMOR i SALUT"
I Concurs d’Humor Gràfic i Tabaquisme

HUMORÀLIA Qualsevol artista gràfic, ja sigui amateur o professional pot presentar a partir d’avui i fins al proper 15 d'abril de 2007 les seues vinyetes al III Concurs internacional d'humor gràfic de temàtica sanitària, “Humor i Salut”, que convoca la Facultat de Medicina de la UdL amb la col·laboració de l’Hospital Santa Maria i de l’ Associació Cultural Humoràlia.

L'any 2003, amb motiu del 25è aniversari de la Facultat de Medicina, es va posar marxa aquest concurs amb un èxit aclaparador, ja que es van rebre més de 700 originals de 175 artistes d’arreu del món. En aquella primera edició va resultar premiada l’obra Bacterias del dibuixant satíric cubà Ajubel.

La bona acollida rebuda i l'elevat grau de participació va animar els organitzadors a repetir l'experiència l'any 2005, en que el peruà Julio Ángel Carrión - Karr- va endur-se el premi amb l'obra titulada Genoma.

Consolidat ja com a certamen bianual, el Concurs Internacional d'humor gràfic de temàtica sanitària arriba a la seva tercera edició aquest 2007, amb una dotació econòmica de 1.000 euros per a l'obra guanyadora i un premi de 500 euros per al segon classificat. Paral·lel·lament, es convoca la primera edició del Concurs d'humor gràfic i tabaquisme, certamen de caire monogràfic amb la mateixa dotació econòmica que el de temàtica sanitària. A més, se n'ha creat una web, www.humorisalutlleida.cat, on poden trobar-se des de les bases del concurs de l'edició actual fins a altres temes, com l'obra guanyadora i els finalistes de cada edició.

Els artistes, dissenyadors o dibuixants interessats a participar-hi, poden enviar les seues vinyetes –un màxim de tres- mitjançant un correu electrònic adreçat a humorisalut@lleida.cat.

La Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida ja fa sis anys que en el seu pla d'estudis incorpora una assignatura sobre Humor i salut, sent el primer centre de l’Estat espanyol que l'ofertava. Així doncs, amb aquest concurs internacional la Universitat de Lleida pretén apropar les temàtiques mèdiques a l’humor i utilitzar les obres guanyadores en benefici de la difusió de la seua tasca pedagògica, alhora que cerca un punt de complicitat entre la Facultat de Medicina i la societat en general.

La decisió del jurat es farà pública durant la setmana del 30 d'abril, i les primeres 50 obres seleccionades de cada modalitat seran exposades a la seu de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida durant la segona quinzena de maig del 2007, s'editarà una revista-catàleg i seran publicades a una galeria virtual del portal web d'Humoralia.

fletxa-grisMés informació

Descarregar les bases del concurs (català)
Descarregar les bases del concurs (castellà)
Descarregar les bases del concurs (anglès)