EXPOSICIÓ

desENLLÀç

Del 10 al 20 de maig de 2016
Planta -1 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, campus de Cappont

Aquesta mostra és fruit d'un projecte que l'artista afincada a Solsona, Marta Ricart, ha realitzat durant dos mesos amb els alumnes de primer curs del Grau en Educació Infantil Gestions Creatives de la Universitat de Lleida. desENLLAÇ, com el seu propi nom indica és el resultat del procés creatiu que Ricart i les estudiants han dut a terme conjuntament a partir d'una peça de l'artista titulada Llocs.

Es tracta d'una proposta innovadora per apropar-se a l'art contemporani, en aquest cas, "generant inquietuds en la formació dels mestres, tot enllaçant pedagogia i creació artística per tal d'obrir-nos a altres maneres de fer, mirar i sentir", explica Ricart.

Els estudiants i l'artista, que des fa sis anys investiga en processos i llenguatges creatius, han estat treballant en dos espais. Primer, en el Centre d'art La Panera, per continuar després en l'espai expositiu del Centre de cultures. Llocs s'ha anat transformant lentament amb el diàleg i la interacció de tots els participants en aquesta experiència fins donar a pas a desENLLAÇ. Una experiència que partia d'unes sabates "que ens ajuden a caminar, tot creant narracions individuals en espais i temps compartits", explica Ricart. "Proposo un llenguatge que parteix del procés creatiu i que situa l’acció en el centre d’un fer abstracte que possibilita l’emergència de relats comuns que es van materialitzant", afegeix.

L'exposició, que al setembre es podrà veura a La Panera, presenta una peça central que es complementa amb imatges i continguts on es detalla el procés creatiu.

En definitiva desENLLÀç és:

Un nosaltres

expectant que suspès,

baixa lentament

per dir tímidament alguna cosa

Un terra,

que tafaner,

creix per escoltar

i un punt mig,

l’encontre, veu i escolta.

Un eco rodó

que pren color

creant el to

que tenyeix

el sentit

de l’experiència

desENLLÀç Una proposta a cura de Marta Ricart En col·laboració amb l’equip de Gestions Creatives de la UdL i el Centre d’Art La Panera. Realitzada per: Alba Rodríguez, Carla Parramón, Carla Pons, Cristina Subirana, Desirée Belmonte, Emma Riera, Esteve Junqué, Gemma Obiols, Geraldine Gallego, Judit Julià, Laia Garriga, Laura Farran, Mar González, Anna Sarlé, Ona Verdés, Raquel Forcada, Laia Santamaria, Patricia Servat, Paula Figuerol, Laura Matute, Violeta Calvo, Sandra Rodríguez, Raquel Ortega, Berta Pons. Alumnes de primer curs del Grau en Educació Infantil Gestions Creatives de la UdL. Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, La Universitat de Lleida, Ajuntament de Lleida i l’Alberg de Cultura Cal Gras.

Darrera modificació: