Exposició de pintures

Weiβ(te) | Joan Carles Ballesté

Del 21 de gener al 18 de febrer de 2016
Sala d'exposicions del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera

Weiβ(te) (Weiβ: blanc; weiβte: saps), ens presenta una vintena de pintures on el "blanc" és el protagonista. Segons explica el propi Ballesté "el Blanc és capaç de permetre una atmosfera diàfana i de propiciar un espai de repòs per l’intel·lecte, abocant-lo a la recerca d’allò desconegut i a l’afany de conèixer. De la mateixa manera que la foscor de l’Univers fou el bressol del Tot, el Blanc em situa a l’origen de cadascuna de les creacions mostrades, a mode de tabula rasa".

L'artista afegeix que amb aquest color vol fer palesa la seua experiència: "em serveix de teló per escenificar la meua reflexió, i el seu predomini no mostra sinó respecte a allò que no és en va. El Blanc és clau fora del cromatisme i en la meva obra permet una subtil coreografia dels gests de color i de negre sobre allò eteri", conclou.

Joan Carles Ballesté Coma va néixer a Corbins (Lleida) el 1978. Va estudiar Biologia a la Universitat de Barcelona i s'ha format en arts visuals (dibuix, pintura, fotografia i tècniques diverses d’impressió gràfica) a Barcelona amb Violeta Feu o amb l’escultor Pere Cara, i a Lleida, amb Rosa Siré, Ernest Ibáñez i Toni Prim. També ha cursat estudis d'arts digitals a la Universitat Pompeu Fabra, i darrerament s’ha endinsat en l’anàlisi dels lligams entre l’art i les disciplines científiques a la Universitat d’Arts Aplicades de Viena. Ha exposat a Belgrad, Brno, Viena i Lleida. És professor de Biologia a Mollerussa i d’Educació Visual a la UdL.

Joan Carles Ballesté

Darrera modificació: