Exposició
Gregorio Marañón y Moya (1914-2002)

Fins al 17 d'abril de 2015
Planta baixa de l'edifici del Rectorat (accessos del Claustre de la Pensativa)

Fins al proper 17 d'abril, l'edifici del Rectorat acull l'exposició Gregorio Marañón y Moya (1914-2002), un recorregut per la vida i l'arxiu personal d'aquest jurista, diplomàtic i polític, fill del metge i escriptor Gregorio Marañón Posadillo. Cedida per l'Arxiu General de la Universitat de Navarra, aquesta mostra ha estat organitzada pel Servei d'arxiu i gestió de documents de la Universitat per commemorar que enguany, el Dia Internacional dels Arxius està dedicat als arxius personals i familiars.

Un arxiu personal i familiar és el llegat d'una vida, perquè una persona el produeix i acumula de manera natural al llarg dels anys. Un exemple n'és l'arxiu de Gregorio Marañón Moya, dipositat a la Universitat de Navarra, un personatge poc conegut per la personalitat del seu pare.

Va estudiar al Liceu Francès i després de cursar dos anys de Medicina, es va llicenciar en Dret a la Universitat de Madrid i es va doctorar a la Universitat de Barcelona. El cop d’Estat de juliol de 1936 va sorprendre’l a Madrid. Va sortir amb els seus pares cap a França al desembre d'aquest any i al gener de 1937 va tornar a Espanya per lluitar pel bàndol feixista al Front de Madrid. Després de la Guerra va ser nomenat cap de la Secretaria Política del Moviment.

Va ser candidat, encara que es va retirar abans de les eleccions d'abril de 1979, per Coalició Democràtica a l'alcaldia de Madrid. Posteriorment va ser delegat d'Espanya a les Nacions Unides, i durant onze anys, director de l'Institut de Cultura Hispànica. Ambaixador d'Espanya a Buenos Aires, de març de 1974 a setembre de 1976, va ser secretari de la Unió Interparlamentària i membre de la secció Lleis Polítiques, de l'Institut d'Estudis Polítics. Acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Jurisprudència i Legislació va ser president de la Federació Nacional Taurina.

Gregorio Marañón Moya va ser membre del consell d'administració de grans empreses espanyoles i internacionals (Motion Pictures Association of America, Coca-Cola) i estava en possessió de la Gran Creu d'Isabel la Catòlica i de la Gran Creu del Mèrit Militar.

Portada de l'exposició i crèdits

Gregorio Marañón amb les seves germanes Carmen, Belén i Mabel

José Ortega Gasset, el doctor Marañón, Gregorio Marañón i César González

Caricatura de Gregorio Marañón