Exposició
  100 ANYS. L'AVENTURA DE LA VIDA
    Realitzada pels alumnes de l'assignatura "Art i Societat"

Del 7 al 13 de maig de 2009
Vestíbul del Rectorat
  Universitat de Lleida
Exposició 100 anys. L'aventura de la vida
La intenció és retratar el pas del temps en cadascun de nosaltres, amb 101 fotografies en blanc i negre
Deia el novel·lista britànic Graham Greene que “en el fons de nosaltres mateixos, sempre tenim la mateixa edat”. Però, com ens afecta els pas dels temps?

Fa uns anys, l’artista alemany Hans Peter Feldmann (Dusseldorf, 1941) recollia el pas del temps en una obra formava per 101 retrats, de familiars i persones properes, que comencen amb un nadó de vuit mesos i acaben amb un home de cent anys. Hi ha un retrat per cada edat, la qual cosa permet apreciar el pas dels anys i alhora veure que es tracta d’un fet universal, inevitable i (per què no?) bell. L’espectador pot identificar-se amb aquest viatge per la vida, veient què va ser, què és i què serà. Són retrats de la vida quotidiana, sense maquillatges ni decorats, i sense amagar ni un dia de vida. Sota les fotos només s’hi especifica el nom de pila i l'edat.

Hans Peter Feldmann els va publicar el 2001 i ara, vuit anys després, els alumnes d'Art i Societat de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida reprodueixen la seva obra. Ho fan, però, en el seu entorn proper, canviant doncs, Alemanya per les Terres de Lleida. La intenció és retratar el pas del temps en cadascun de nosaltres, amb 101 retrats en blanc i negre.

L’exposició, organitzada pels alumnes amb la supervisió de la professora Mercedes Valdivieso, es podrà visitar entre el 7 i el 13 de maig, al vestíbul de la Facultat de Lletres de la UdL. L'entrada és gratuïta.

La inauguració es farà el pròxim 7 de maig i hi assistirà la professora d’Història de l’Art, Mercedes Valdivieso; els estudiants d’Art i Societat i bona part de les persones fotografiades.

print enrera pujar

Darrera modificació: