Exposició Dóna el teu 0'7. Universitat de Lleida

Febrer/Juny 2008

Del 25 de febrer al 9 de març de 2008
Vestíbul Edifici Polivalent (Cappont)

Del 10 al 30 de març de 2008
Facultat de Medicina (C. de la Salut)

Del 31 de març al 20 d'abril de 2008
Campus de l'ETSEA

Del 21 d'abril al 6 de maig de 2008
Edifici del Rectorat

Del 9 de maig al 6 de juny de 2008
Edifici Polivalent (Cappont)

L'exposició fotogràfica Dóna el teu 0'7. Tu tens la clau, forma part dels projectes finançats en part pel CCI gràcies a les aportacions efectuades per diferents membres de la UdL en concepte d'ajut solidari.

Així doncs, la Universitat de Lleida, a través del Centre de Cooperació Internacional (CCI), es referma en la seua voluntat d'intervenir a favor del canvi d'aquesta situació i crida a prendre consciència d'aquesta realitat i a sumar esforços en la lluita pel canvi.
   DÓNA EL TEU 0'7%. TU TENS LA CLAU
Exposició fotogràfica del projecte Yachay

La Universitat com a institució compromesa amb la realitat social, té una responsabilitat en la lluita contra la pobresa i el desenvolupament de les zones més desfavorides del planeta. Li correspon doncs, assumir una funció fonamental i determinant en la formació de persones en els valors de la responsabilitat, la justícia i la solidaritat davant de la situació de desigualtat que pateixen els països empobrits.

Per aquest motiu la UdL, a través del Centre de Cooperació Internacional (CCI), es referma en la seua voluntat d'intervenir a favor del canvi d'aquesta situació i crida a prendre consciència d'aquesta realitat i a sumar esforços en la lluita pel canvi.

D'acord amb aquest objectiu, des de fa 10 anys el CCI porta a terme la campanya “DÓNA EL TEU O,7%”, adreçada al professorat (PDI) i al personal d'administració i serveis (PAS). Les quantitats que han aportar aquests col·lectius a la campanya han contribuït al finançament de més de trenta projectes de cooperació al desenvolupament, pràcticums i projectes final de carrera duts a terme per la comunitat universitària.

A partir del proper curs també es vol fer partícip de la iniciativa a l'estudiantat de la UdL, per la qual cosa serà convidat a afegir-se a aquest esforç solidari mitjançant la seua participació voluntària.

L'any 2002, arran de l'experiència de les brigades del CCI a l'Equador, comença a gestar-se el Projecte Yachay, fruit del treball conjunt entre el poble de Sarayaku, la Universitat de Cuenca, la Direcció Nacional d'Educació Intercultural Bilingüe, la Direcció Provincial d'Educació Intercultural Bilingüe i l'ONGD Empremtes Grup Cívic Cultural d'A lcarràs.

El poble de Sarayaku, localitzat en la província de Pastaza en l'Amazònia equatoriana, tenia com a objectiu millorar la qualitat educativa de la seua comunitat i en aquest sentit va proposar dur a terme un projecte de cooperació que va cristal·litzar en la creació d'una llicenciatura en Educació Intercultural Bilingüe (EIB), en l'especialitat de pobles amazònics, impartida en castellà i quítxua.

Aquesta llicenciatura ha complementat les matèries educatives del món occidental amb coneixements i pràctiques ancestrals propis del poble de Sarayaku. El projecte també ha representat per a totes les parts un coneixement i una aproximació mutus, i ha fet de la cooperació el vector d'unió d'aquest procés.

Les dificultats ambientals, socioculturals, geogràfiques i l'accés a la ciutat són condicions que dificulten a la població indígena accedir a una educació superior. El projecte Yachay realitzat dins de l'Amazònia ha permès que la població de l'interior pogués continuar una formació acadèmica sense sortir a la ciutat i patir un procés d'aculturació.

MÉS INFORMACIÓ

CAMPANYA DÓNA EL TEU 0'7%

Centre Cooperació Internacional
  • Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera