TALLER: LA PRÀCTICA EN EL DISSENY DE PLANS D'ESTUDIS EN LES TITULACIONS DE GRAU

DIMARTS 23 D'OCTUBRE DE 2007

SALA D'ACTES EDIFICI DEL RECTORAT

AQU Catalunya organitza conjuntament amb la Universitat de Lleida la novena edició dels tallers de reflexió io debat que, en aquesta ocasió, se centrarà en la pràctica en el disseny dels plans d'estudis en les titulacions de grau.

El desplegament d'aquestes titulacions a les universitats catalanes inspira el tema d'aquest nou taller que pretén oferir als participants, a través de quatre blocs, alguns exemples pel que fa a la pràctica en el disseny de títols, iniciatives pel que fa a l'impuls de la qualitat i, finalment, algunes aproximacions pel que fa al desplegament de les noves titulacions a les universitats catalanes.

L'objectiu d'aquest taller és facilitar elements per a l'anàlisis i la discussió i generar idees que permetin afrontar l'elaboració dels nous títols amb les màximes garanties d'èxit.

10.00h BENVINGUDA i PRESENTACIÓ DEL TALLER

Joan Prat, vicerector de Qualitat i de Planificació de la UdL
Javier Barà Temes, director de l'AQU Catalunya
Josep Mª Pujol Gorné, president del Consell Social de la UdL
Blanca Palmada Félez, comissionada per a Universitats i Recerca

BLOC A Exemples de pràctiques a Europa

Coordinador: Nick Harris, membre de la Comissió Avaluadora de l'AQU Catalunya

10.15.h
Example of the design of a Engineering degree at Aalborg University (Denmark)
Egon Moesby, professor de la Universitat d'Aalborg i membre de la Comissió Avaluadora de l'AQU Catalunya

10.45h
Learning outcomes and subject benchmarking (Regne Unit)
Robert Mears, director de l'Escola de Ciències Socials de la Universitat de Bath Spa.

11.45.h
Taula rodona i debat obert

BLOC B La qualitat en el disseny de plans d'estudis

Coordinador: Javier Barà Temes , director de l'AQU Catalunya

12.45h
Programa para el Impulso de la Innovación de la Docencia en los centros de la Universidad del País Vasco (UPV)
Miren Nekane Balluerka Lasa, professora titular de l'Àrea de Metodologia de les Ciències del Comportament de la Universitat del País Basc.

13.15h
Debat obert amb les persones del públic

13.45h
Dinar

BLOC C Exemples de pràctiques a l'Estat Espanyol

Coordinador: Joan Prat , vicerector de Qualitat i de Planificació de la UdL

15.15h
Implantació de guies docents en els nous plans d’estudis de la Universitat Politècnica de València
Miguel Ferrando Bataller, vicerector de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la Universitat Politècnica de València
Vicent Esteban Chapapría, vicerector d'Estudis i Convergència Europea de la Universitat Politècnica de València

15.45h
Grau en Mediació Lingüística de la Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Maria Dolors Cañada Pujols, cap d'estudis de la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra

16.15h
Màster en Gestió de recursos Humans en les Organitzacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Maite Martínez González, doctora en Psicologia Social per la UAB i adjunta al vicerector d'Estudis i de Qualitat per a la direcció de l'IDES.

16.45h
Torn obert de paraules

BLOC A El desplegament de les noves titulacions a les universitats catalanes

17.45h TAULA RODONA:
El desplegament de les noves titulacions a les universitats catalanes

M. Àngels Cabasés Piqué, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya
Antoni Méndez Vilaseca, vicerector d’Estudis i de Qualitat de la Universitat Autònoma de Barcelona
Maria Lluïsa Pérez Cabaní, vicerectora de Docència i Política Acadèmica de la Universitat de Girona
Jordi Riera Romaní, vicerector de Docència i de Convergència Europea de la Universitat Ramon Llull

18.45h CLOENDA DE L'ACTE

Joan Prat, vicerector de Qualitat i de Planificació de la UdL