Cicle de conferències de l'Institut Català de les dones
CONVERSES ENTRE DONES

Amb la col·laboració del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida

Converses entre donesFEBRER / MARÇ '07
Horari: de 19 a 21 h

Universitat de Lleida
Edifici Rectorat. Aula 1.33-A.
Plaça Víctor Siurana,1 Lleida

L'Institut Català de les Dones ha iniciat el cicle de conferències "Converses entre Dones", que té per objectiu contribuir a la valoració de totes les formes d'expressió utilitzades per les dones, i pretén alhora, situar les aportacions femenines en un context que permeti elaborar noves referències sobre el món i sobre les mateixes dones.

Per primera vegada s'ha establert un conveni amb universitats catalanes per tal d'oferir crèdits de lliure elecció i crèdits transversals de màster a l'alumnat assistent a les sessions del cicle. En concret hi ha convenis amb la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili.

Dimecres, 28 de febrer de 2007

LES DONES AL MÓN RURAL

Montserrat Soronellas. Doctora en Antropologia. Professora titular d’A ntropologia de la Universitat Rovira i Virgili. Membre del Grup de Recerca sobre Gènere, Raça, Ètnia i Classe (GREC)

Tot i el treball de les dones al món rural es troba vinculat tant al teixit productiu com a les tasques de manteniment de l’explotació agrària, sempre ha estat qualificat de secundari, ja que la visió que es té d’aquest treball és com a complement i no com a element d’autonomia personal.

Dimecres, 7 de març de 2007

GÈNERE I MITJANS DE COMUNICACIÓ

Iolanda Tortajada. Doctora en Filosofia i Ciències de l’E ducació i llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia. Professora de Comunicació Audiovisual de la UdL. Membre del SIED. Membre de CREA, Centre de Recerca en Teories i Pràctiques superadores de Desigualtats.

Reflexionar sobre el paper que juga la comunicació en la conformació de la nostra identitat. Analitzar la relació entre els mitjans de comunicació i les nostres autopercepcions com a homes i dones i la forma com concebem les nostres relacions afectives i sexuals. Fer una lectura crítica sobre el tractament del gènere als mitjans i presentar pràctiques comunicatives.

Dimecres, 14 de març de 2007

LES DONES I LA LITERATURA: UNA CAMBRA PRÒPIA

Teresa Pous. Llicenciada en Filosofia. Diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Membre del Comitè d’Escriptores del PEN Català.

La conferència tractarà de la independència com a condició necessària per a la creació literària a través de les confessions i de les autoanàlisis d’algunes escriptores.

Dimecres, 21 de març de 2007

JOVES I PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Maribel Cárdenas. Experta en l’a bordatge de la violència de gènere i en polítiques públiques de gènere. Educadora Social.

Aquesta xerrada s’endinsa en les raons que permeten la permanència de la violència de gènere entre la gent jove, aprofundeix en l’imaginari d’amor present a les nostres societats, reflexiona sobre la igualtat i la seva presència en les relacions interpersonals, en les relacions amoroses entre homes i dones, i ofereix eines per a la detecció i la prevenció de la violència de gènere.

Dimecres, 28 de març de 2007

LES DONES COM A AGENTS DE TRANSFORMACIÓ I CREACIÓ AL LLARG DE LA HISTÒRIA

Rosa Vaquera. Tècnica en Gestió i Administració d’Empreses Agropecuàries per l’IES La Serra. Agent d’igualtat d’oportunitats per a les dones per la UNED. Membre del SIED. Membre del Consell Assessor del Centre d’Igualtat d’O portunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida. Mireia Campanera. Llicenciada en Antropologia i Diplomada en Educació Social.

Taller per visualitzar i donar valor a la participació i les aportacions específiques que les dones han realitzat en tots els àmbits de la societat al llarg de la història.

Matrícula oberta fins al 27 de febrer de 2007
Curs gratuït

Lloc de matriculació i recollida de certificats:
Seu del SIED i CEDD a la Universitat de Lleida
Edifici Cultures Transfronterer. Despatx 1.12
C/ Jaume II, 67 25003 Lleida
Telèfon. 973003548

Horari de matriculació: De dilluns a divendres de 18:00h a 22:00h
Curs reconegut amb 1 crèdit de lliure elecció per la UdL

fletxa-gris Més informació:

Seminari Interdisciplinari d'Estudis de la Dona
Programa Converses entre Dones (Lleida)