Dones i pobresa, una reflexió des de les aules universitàries

En el marc del programa que la UdL i la Comissió 3.4 van engegar al 2014

donescontralapobresaUdL2017
Una classe d'Aules contra la pobresa a Comunicació i periodisme audiovisuals. FOTO: ODEC-UdL

"Aules contra la pobresa", el programa que l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, juntament amb la Comissió 3.4 -que aglutina la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida, la Federació Catalana de Voluntariat Social i la Xarxa d'Entitats Cristianes d'Acció Caritativa i Social- va engegar al 2014 per introduir l'anàlisi d'aquest fenomen en la docència universitària, fa balanç del seu tercer any d'aplicació.

Demà, 9 de maig, la Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia, acull una jornada al voltant de la temàtica que enguany ha centrat les Aules, "Dones contra la pobresa". A més d'una conferència sobre xenofòbia, masclisme i pobresa, a càrrec de la investigadora en ciències socials i tècnica del CIEMEN, Özgür Günes Öztürk, es podran escoltar experiències personals al voltant d'aquesta temàtica, així com reflexions d'alguns dels estudiants de Medicina, Fisioteràpia i Educació Social que han participat enguany en el programa, que ha comptat amb finançament de l'Agència catalana de cooperació al desenvolupament.

Aquest curs seran prop d'un miler alumnes -fins ara 750- que rebran docència en 16 assignatures dels graus de Medicina, Fisioteràpia, Fisioteràpia i Nutrició, Turisme, Dret, Administració i direcció d'empreses, Educació Social, Treball Social, Psicologia, Filologia Hispànica, Arquitectura tècnica i edificació, Educació primària i Comunicació i periodisme audiovisuals sobre dones i pobresa. Des que al 2014 va posar-se en marxa el programa pilot hi han participat uns 1400 estudiants.