Universitats de nou països es donen cita a l'EPS

El centre de la UdL vol potenciar la internacionalització amb la mobilitat de l'estudiantat.

EPSUdL2014
L'Escola Politècnica, al campus de Cappont / Foto: UdL

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida vol potenciar la internacionalització animant el seu estudiantat a realitzar estades a l'estranger i captant alumnat forà mitjançant programes de mobilitat. Per això, ha organitzat el primer World Wide EPS Meeting, una trobada internacional d'universitats que tindrà lloc els dies 14 i 15 de maig. Hi prendran part representants d'una desena de centres d'Europa, Àsia i Amèrica amb els que l'EPS ja manté vincles de col·laboració.

Aquest centre de la UdL imparteix una doble titulació amb la VIA University College de Dinamarca i per l'any vinent té previst posar en marxa un màster conjunt en Enginyeria Informàtica i Ciències de la Computació amb la Faculty of Mathematics and Natural Sciencies ITB de Bandung (Indonèsia). A banda d'aquestes dos universitats, a la trobada també en participen d'Alemanya, Finlàndia, Eslovènia, Romania, Polònia i Bòsnia-Hercegovina.

El director de l'EPS, Francesc Giné, defensa que "els futurs professionals sorgits de l'Escola Politècnica Superior han de ser capaços d'afrontar amb les màximes garanties d’èxit els seus futurs reptes laborals, comprendre i visualitzar de forma global les autèntiques i excel·lents oportunitats laborals que s'ofereixen a escala europea i mundial". En aquesta línia, Giné també vol potenciar les pràctiques en empreses de l'estranger.

Durant aquest curs 2013-14, 25 alumnes de l'EPS han realitzat estades de mobilitat a l'estranger, a les universitats participants al World Wide EPS Meeting i altres del Regne Unit, Irlanda, Suècia i Turquia;  i ha rebut 13 estudiants d'universitats d'arreu. L'experiència de l'alumnat de mobilitat servirà per encoratjar els seus companys, ja que els mateixos estudiants explicaran les seues vivències a l'Auditori del Centre de Cultures.

Programa del World Wide EPS Meeting