Una seixantena d'alumnes, a l'Olimpíada d'Economia de la UdL

FacultatDretEconomiaUdL
Les proves tenen lloc a la Facultat de Dret i Economia Foto: UdL

Un total de 63 alumnes de 15 centres de les comarques de Ponent participaran demà, 21 de maig, a partir de les 17.00h en la primera Olimpíada d'Economia que organitza la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida (UdL). Els tres millors passaran a la fase estatal tindrà lloc a Màlaga entre els dies 24 i 26 de juny. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu estimular i fomentar l'estudi de l'economia i de l'empresa entre el jovent. Es va iniciar l'any 2002 en altres facultats de l'Estat i aquest és el primer cop que s'hi suma la UdL.

L'estudiantat arriba des de la capital del Segrià, Mollerussa, Balaguer, Alpicat, Alcarràs, Artesa de Segre, Sort, Bellpuig i Seròs. El temari de la prova correspon a l'assignatura d'Economia de l'Empresa de segon de Batxillerat. L'examen s'estructura en tres parts: preguntes curtes de caràcter teòric, resolució de problemes numèrics i comentari d'un text referent a l'àmbit de l'economia i l'empresa. Les preguntes seran les mateixes a la UdL, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat de Girona.

A més de classificar-se per a la final de Màlaga, cadascun dels tres guanyadors de la fase local tindrà la matrícula gratuïta a la matèria transversal "Jornades Universitat-Empresa" que organitza cada curs acadèmic la Facultat de Dret i Economia. El primer, a més, podrà gaudir de matrícula gratuïta de primer curs en qualsevol ensenyament de grau de la Universitat de Lleida.

Més recursos

Web de l'Olimpíada d'Economia UdL