Una graduada de la UdL, premi d'excel·lència del Màster en Enginyeria Agronòmica

Maria Serret Martí rep 2.500€ per un TFM que projecta un celler de vins a Verdú

premi TFM celler
Un moment de la presentació / Imatge: YouTube Enginyers Agrònoms de Catalunya
La graduada de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) Maria Serret Martí ha rebut el IV Premi d'Excel·lència al Millor Treball Final del Màster en Enginyeria Agronòmica, que atorga el Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de Catalunya amb el patrocini econòmic de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA). El guardó, dotat amb 2.500 euros, reconeix el seu Treball Final de Màster (TFM) sobre l'edificació d'un celler amb una capacitat per a 60.000 quilos de raïm al terme municipal de Verdú, dins de la Denominació d'Origen Costers del Segre.

Serret, amb la tutoria de la professora de la UdL Mari Paz Romero Fabregat, ha desenvolupat un projecte pensat per a l'elaboració de vins negres de criança. "L'objectiu d'aquest celler és arribar a optimitzar la qualitat del producte, sense caure en l'excessiva industrialització, que aniria en detriment d'una elaboració pròpia i artesanal", explica l'autora del TFM premiat.

Pel que fa al procés productiu, el projecte inclou "tecnologia innovadora com una desgranadora lineal d'alta freqüència i una trepitjadora centrífuga", destaca la graduada de la UdL. Quant al disseny del celler, està pensat per a "passar desapercebut fusionant-se amb el paisatge, amb conreus agrícoles típics de la zona com vinya, cereal d'hivern i olivera", afegeix.