Una doctoranda de la UdL guanya un dels premis nacionals Arquímedes

Cristina Argelich ha estat guardonada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, per un treball sobre l'assetjament immobiliari

ArgelichUdL-PremiArquimedes
Cristina Argelich. FOTO. Replay Serveis Audiovisuals

Actualment becària predoctoral de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida, Cristina Argelich, ha estat una de les guanyadores del XII Certamen Universitari Arquimedes que convoca el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport per fomentar l'esperit investigador entre els universitaris de l'Estat.

Argelich, llicenciada en Dret per la UdL i Màster en Sistema de Justícia Penal, ha rebut el primer premi en l'àrea de Ciències Socials i Humanitats pel treball El acoso inmobiliario, on analitza aquesta pràctica des de l'òptica penal fonamental i com poden protegir-se'n els ciutadans tenint en compte la regulació existent en altres disciplines del dret.

Dotat amb 6.000 euros, aquest premi també ha recaigut en Miguel Hernández, de la Universitat Complutense de Madrid i en Jaime Medina i Aday José Molina, ambdós de la Universitat Autònoma de Madrid.

A més, el jurat va resoldre lliurar un premi especial a la institució amb major nombre de treballs seleccionats per a la fase final del certamen, dotat amb 15.000 euros, a la Universitat Autònoma de Madrid, així com set premis especials (tres de primers i quatre de segons).

El lliurament dels guardons va tenir lloc a la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) a càrrec del secretari general d'Universitats de l'Estat, Federico Morán, i el rector de la UPM, Carlos Conde.