Una doctoranda de Filologia anglesa, a la final de tesis en 4 minuts

Judith Borràs representarà la UdL en el concurs de la Fundació Catalana per a la Recerca

tesis4minutsUdL2019
Judith Borràs al centre amb la resta de doctorands. FOTO: UdL
Judith Borràs Andrès, estudiant del programa de doctorat Territori, Patrimoni i Cultura de la Universitat de Lleida, representarà la UdL en la final del concurs Presenta la teva tesi en 4 minuts, organitzat la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació i les universitats catalanes. Aquest certamen té l'objectiu d'acostar la recerca dels joves científics a la societat i potenciar l'interès d'aquests en la divulgació i difusió de la ciència.

La doctoranda del departament d'Anglès i Lingüística, ha estat la guanyadora en la semifinal local que ha tingut lloc aquest matí al Saló Víctor Siurana de la UdL i on hi han participat altres tres doctorands: Núria Mina Riera,  Mo Zhao,  Yuliia Benderska i Marc Garcia Alias.

Judith Borràs ha presentat en 4 minuts la tesi que està realitzant: L2 Reading and Vocabulary Development as a Result of a Study Abroad Experience, i que dirigeix la professora Maria Àngels Llanes. És un estudi iniciat el desembre de 2017 sobre l'impacte que tenen les estades a l'estranger en l'aprenentatge de la llengua anglesa, tant pel que fa a lectura com en vocabulari.

L'estudiant de la UdL parteix d'una mostra amb 55 adolescents d'arreu de l'Estat que van fer una estada de tres setmanes a Irlanda i d'una altra amb 60 d'universitaris catalans que van fer estades als Estats Units, Anglaterra, Dinamarca i Alemanya, per comparar si cal anar a un país de parla anglesa o no per aprendre millor aquest idioma.

El jurat, format per la directora de l'Escola de Doctorat de la UdL, Olga Martin, el professor d'agrònoms, Estanislau Fons, i el director de comunicació, Xavier Moncayo, ha valorar la capacitat de síntesi i una exposició entenedora i divulgativa. Borràs ha estat premiada amb una càmera GoPro.

La doctoranda de la UdL competirà amb la resta de semifinalistes locals de les altres universitats catalanes, en la final que se celebrarà a Barcelona el proper mes de juny.