Una aplicació web per monitorar dades en temps real guanya l'Explorer Lleida

Hi optaven 8 projectes que havien d'estar alineats als Objectius de Desenvolupament Sostenible

explorer
El guanyador i el finalista. FOTO: UdL
El projecte Qortex, d'Amine Mehdi Mansouri, estudiant de 3r curs del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat el guanyador de la 6a edició a la UdL d'Explorer, joves amb solucions, un programa que promou Banco Santander per convertir en negocis sostenibles les idees de joves d'entre 18 i 31 anys i que coordina la Càtedra d'emprenedoria de la UdL.

Qortex, una aplicació web on es poden connectar sensors per monitorar i controlar dades a temps real sobre consum d'aigua, temperatura, nivells de CO2, ubicacions GPS etc., ha estat escollit el millor entre les 8 propostes presentades. El projecte permet la presa de decisions ràpides i la gestió eficient de recursos tant a empreses com a institucions. La seua alineació amb diversos objectius de desenvolupament sostenible (ODS) així com la pluridisciplinaritat de sectors als quals es pot aplicar han estat determinants en la decisió del tribunal. El projecte es troba en una fase pilot de comercialització d'aquests sensors.

Amine Mehdi Mansouri realitzarà una estada setmanal a Oporto l'estiu de 2022 per participar a l'European Innovation Academy al costat dels emprenedors d'altres països seleccionats per cada centre Explorer.

El finalista d'aquesta edició a la UdL, ha estat el projecte Kibo Gourmet, impulsat per Albert Tomàs, graduat en Administració i Direcció d’Empreses per la UdL. Kibo Gourmet es basa en ajudar a distribuir productes agroalimentaris mediterranis d'alta qualitat que hagin estat produïts i/o elaborats per empreses artesanes que ocupen persones amb diversitat funcional o en risc d'exclusió social. La idea de d'Albert Tomàs també s'alinea amb els ODS, un dels requisits que es valorava enguany.

La resta de projectes presentats han estat: SoulsInAction, de Pol Llagostera; Blacklist, reportajes de verdad, Nacho Gil; eWashly, de Javier Mercadé; Minimal, de Cristina Oneres;  Transfer Learning, de Sergi Vila; i Odysee, d'Isabel Ayala.

Aquesta sisena edició de l’Explorer a la UdL ha estat online a causa de la pandèmia. A través de la plataforma Claned les persones que hi han participat han tingut accés virtualment a tots els recursos, i a través de Discord, Twitch i Teams han pogut seguir les formacions, les xerrades amb experts i estar en contacte amb els mentors que tutoritzaven els projectes.