Una alumna de l'EPS, primera noia amb una beca d'estiu de Google

Rebrà 4.000 dòlars per desenvolupar una aplicació d'ajuda a persones sense sostre

ClaudiaDiosanUdLbecaGoogle
Diosan, al centre, amb alumnes de secundària durant un acte de WomenTechMakers Lleida / Foto: EPS-UdL
L'alumna de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Claudia Diosan és la primera noia en rebre una beca d'estiu de Google. Rebrà 4.000 dòlars per desenvolupar, fins el proper 28 d'agost, una aplicació per ajudar les persones sense sostre. La mateixa quantitat que altres dos alumnes de l'EPS, Ivan Colomer i Eric Monné. Els altres becats al programa Google Summer of Code són dos de la Politècnica de Catalunya (UPC), un del Birla Institute of Technology (Índia) i un de la Universitat de Facens (Brasil).

Per setè any consecutiu, Google ha becat estudiants de l'EPS a través del Liquid Galaxy LAB, un dels laboratoris del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida que lidera Andreu Ibáñez. La majoria dels joves s'incorporaran el 26 de maig al laboratori lleidatà per desenvolupar les seues idees: Diosan amb el projecte HAPIS; Colomer, el projecte Liquid Galaxy per a Educació; i Monné, el projecte New Tools for Liquid Galaxy.

Durant els últims set anys, Lleida ha obtingut vint-i-sis beques del gegant informàtic. Això significa un import proper als 143.000 euros.