Un treball de la UdL sobre porcí, premi del Col·legi d'Enginyers Agrònoms

La titulada Inés Samperi rep 2.500 euros pel seu TFM sobre dades genòmiques

Ines Samperi
La premiada / Foto: ETSEA-UdL
La titulada de la Universitat de Lleida (UdL) Inés Samperi ha estat la guanyadora del 3r Premi d'Excel·lència al millor Treball Final del Màster en Enginyeria Agronòmica (MENAG) que atorga el Col·legi d'Enginyers Agrònoms de Catalunya amb el patrocini econòmic de l'IRTA. Rebrà 2.500 euros pel seu treball final de màster (TFM), titulat Estrategias de identificación de variantes asociadas a carácteres productivos, mediante chips o secuenciación a baja cobertura en el porcino.

Aquest TFM, amb la tutoria dels professors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL Joan Estany i Roger Ros, compara la capacitat de dos tecnologies, xips de genotipat i seqüenciació de nova generació, per detectar i analitzar les variants genètiques presents en els porcs. "Les dades genòmiques permeten identificar gens i marcadors associats a característiques d'interès productiu i seleccionar aquells animals amb major aptitud genètica per a una producció ramadera eficient", explica Ros. Samperi va utilitzar la informació per identificar gens associats amb la qualitat de la carn, concretament amb el pH.