Un màster de la UdL, reconegut 'd'interès en serveis socials'

Els estudis comencen el curs vinent amb aquesta acreditació de la Generalitat

El Màster oficial en gestió i avaluació de la intervenció per a la transformació social, que començarà a impartir-se el proper octubre, ha estat reconegut com a formació d'interès en serveis socials. Aquesta acreditació, atorgada pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, té validesa per un any amb possibilitat de renovar-se després d'una nova avaluació.

Dirigit a professionals del tercer sector, de caràcter públic o privat, graduats en l'àmbit de les ciències socials i de la salut, i a persones vinculades a projectes i programes d'intervenció socioeducativa, el màster s'impartirà en català i castellà en modalitat semipresencial. Seran un total de 60 crèdits que se centraran principalment en competències per la gestió i l'avaluació de projectes, així com en programes i polítiques d'intervenció psicològica, social i educativa per a la transformació social.

La definició dels objectius i les competències d'aquesta formació, expliquen des del deganat de la Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social, s'han fixat a partir de les demandes expressades per professionals i acadèmics de l'àmbit. El deganat va fer arribar una enquesta a una trentena d'experts en intervenció psicosocial i educativa de diferents universitats catalanes, d'institucions, i d'entitats com ara Càritas, Associació Alba, Fundació Aspros, entre d'altres, per tal de detectar les necessitats a les quals el màster havia de donar resposta. Entre aquestes, facilitar eines per a la gestió i l'avaluació de projectes, per a la generació i tractament de dades, o per a la captació de fons.

El màster compta amb el suport del Consell Social de la UdL i la Diputació de Lleida.