Un equip de Dret guanya la Lliga de debat intern

Representaran la UdL en el concurs interuniversitari de la Xarxa Vives

lligadebatUdl2017
L'equip guanyador de la Lliga de la UdL. FOTO: Replay
Tatiana Figueres, Eudald Ibars, David Martínez i Josep Maria Giménez, estudiants del grau de Dret, han estat els guanyadors de la Lliga de debat intern de la Universitat de Lleida que enguany, per primer cop, ha estat organitzada per un grup d'estudiants de la UdL, l'Agrupació de debat.

Aquests quatre estudiants de Dret representaran la UdL en la propera edició de la Lliga de Debat Universitària 2017 de la Xarxa Vives que tindrà lloc a la Universitat Pompeu Fabra entre el 24 i el 27 d'abril propers. La competició, destinada a fomentar la cultura del debat i l'oratòria dels universitaris dels diferents territoris de parla catalana, aplegarà equips de les universitats d'Alacant, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Girona, Illes Balears, Jaume I, Miguel Hernández, Oberta de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Ramon Llull, Rovira i Virgili, València, Vic i Lleida.

A la lliga de la UdL hi han participat una desena d'alumnes dels graus de Dret, Administració d'Empreses i Educació Infantil i de màster, que han hagut d'argumentar a favor i en contra de si cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació. Els guanyadors van defensar la postura del no, mentre que als finalistes, Jana Poch, Iván Rodríguez i Ares Giraut, els va tocar apostar pel sí.

La Jana, l'Ares i l'Iván, estudiants de Dret i del màster en Comptabilitat, auditoria i control de gestió de la UdL, participaran en el II Torneig de debat jurídic en català que se celebrarà el 6 i 7 d'abril a l'Autònoma de Barcelona i que versarà sobre si la situació de preadopció d'un menor desemparat hauria de ser declarada judicialment.