Un doctor per la UdL, premi de la Societat Internacional de Neuroquímica

Pau Marfull-Oromí, per un article en el marc de la seua tesi sobre el desenvolupament del cervell

Pau_Marfull
El jove investigador lleidatà / Foto: IRBLleida
L'investigador Pau Marfull-Oromí, doctor per la Universitat de Lleida (UdL), ha estat reconegut amb un dels premis Mark A. Smith de la Societat Internacional de Neuroquímica (ISN). Concretament, el tercer guardó al millor article per a un estudiant de doctorat gràcies a un treball sobre el desenvolupament del cervell emmarcat en la seua tesi doctoral, dirigida pel professor de la UdL i responsable del grup de recerca Neurobiologia Molecular i del Desenvolupament, Joaquim Egea.

Aquest premi anual, inaugurat el 2009, destaca a joves científics en reconeixement al seu treball excepcional de recerca publicat per la revista internacional Journal of Neurochemistry. Marfull, actualment investigador post-doctoral a la University of California San Diego (Estats Units), ha estat convidat a presentar la seua recerca al Congrés Internacional de la ISN, que tindrà lloc a finals d'agost a Honolulu.

El jurat destaca que el seu article, titulat Genetic ablation of the Rho GTPase Rnd3 triggers developmental defects in internal capsule and the globus pallidus formation, "empra un enfocament integral" per a demostrar un important paper de la proteïna senyalitzadora Rnd3 en el desenvolupament del cervell i l'establiment d'importants connexions neuronals. Intervé en la regulació de les projeccions axonals de l'estriat,  implicades en el control motor, i les talamocorticals, implicades en l'activitat sensorial.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL