Un dels millors 'hackers' del món, a l'EPS

Chema Alonso és un referent en seguretat informàtica

ChemaAlonsoUdL
Chema Alonso en un moment de la seua intervenció / Foto: UdL

L'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida, al campus de Cappont, s'ha quedat petit per escoltar Chema Alonso, considerat un dels millors experts en seguretat informàtica i hacking del món. Convidat pel Consell de l'Estudiantat de l'Escola Politècnica Superior (EPS), Alonso ha pronunciat una conferència sobre la indexació de contingut als cercadors i com aquesta pot aprofitar-se per dur a terme auditories de seguretat i hacking amb el curiós títol "No me indexes que me cacheo".

Conegut per la seua gorra a ratlles, aquest enginyer informàtic és l'actual director executiu de la filial de Telefónica Digital centrada en la innovació en productes de seguretat, Eleven Paths. Malgrat que el seu blog es digui Un informático en el lado del mal i que entre els seus seguidors sigui conegut com el maligno, Chema Alonso empra els seus coneixements per defensar a usuaris i empreses d'atacs informàtics. En aquest sentit, va crear l'empresa Informàtica64, per proporcionar serveis de consultoria de seguretat, auditoria i formació en aquest àmbit. Moltes de les eines desenvolupades a Informática64, com ara FOCA o Metashield, són utilitzades per professionals de tot el món.

Alonso és doctor en Seguretat Informàtica per la Universitat Rei Joan Carles de Madrid, Enginyer Informàtic per la mateixa universitat i Enginyer Informàtic de Sistemes per la Universitat Politècnica de Madrid, que a més el va nomenar Ambaixador Honorífic de l'Escola Universitària d'Informàtica l'any 2012.

Ha impartit més un centenar de conferències en fòrums i congressos nacionals i internacionals sobre seguretat informàtica (BlackHat, HackCON, EkoParty, Yahoo! Security Week, Digital Crime Consortium, FIRST, ToorCON), amb la voluntat de sensibilitzar sobre la necessitat de prendre mesures quan naveguem per internet, quan accedim a les xarxes socials o quan utilitzem els nostres mòbils i tablets. En aquest sentit, participa setmanalment en un programa de ràdio i ha intervingut en nombrosos programes i documentals de televisió com a expert en la matèria.

Galeria fotogràfica (Flickr)