Un camí de tova per unir les fundacions Guinovart i Viladot

La intervenció es farà en el curs Art i territori de la Universitat d'Estiu

LoPardalFundacioviladot
El camí durà de la Fundació Guinovart a Lo Pardal. FOTO: Fundació Viladot

La construcció d'un camí de tova entre les fundacions Guillem Viladot i Guinovart, és un dels tallers programats en el curs Art i territori de la Universitat d'estiu de la Universitat de Lleida que se celebra a Agramunt del 5 al 7 de juliol, i que enguany està dedicat als camins.

Sensafi és el títol del taller col·laboratiu que duran a terme els setze d'alumnes inscrits al curs, sota la direcció de la pintora i gravadora vallenca, Mon Gomis. La intervenció està prevista que s'inicii a les 11 del matí, davant la Fundació Espai Guinovart, per acabar al voltant de dos quarts de 3 de la tarda a les portes de Lo Pardal.

Aquesta acció sobre el paisatge urbà, vol ser un homenatge a tots dos artistes, explica Mon Gomis, i una aproximació al territori Es tracta de fusionar el concepte d'infinit, tan proper al poeta Guillem Viladot, amb la matèria -la terra i la palla-, tan present en l'obra de Josep Guinovart.

Per construir el camí de 100 metres que separa ambdós espais, s'utilitzaran 5.200 quilos d'argila i 200 de palla que, barrejats amb aigua, formaran la tova amb què es construirà el trajecte "d'infinits", afegeix la coordinadora del curs, Maria Codorniu.

Un altre dels tallers col·laboratius serà el de Paisatges encreuats, conduit pels artistes Olga Cortadelles i J.M. Fernádez-Aliseda que tindrà lloc el dia abans, dimecres a la tarda. Els participants estamparan en una lona de gran format (6x3 metres) un poema visual de Viladot, sigui amb imatges o amb paraules, que l'endemà es penjarà a la façana de Lo Pardal.

Entre els ponents de l'edició d'enguany del curs Art i Territori, que organitza per quart any consecutiu l'Ajuntament d’Agramunt, en col·laboració amb les fundacions Guinovart i Viladot, destaca la presència de la cuinera catalana Carme Ruscalleda.

La copropietària dels restaurants Sant Pau, a Sant Pol de Mar i a Tòquio, i Moments, a Barcelona -amb diverses estrelles Michelin-, impartirà una xerrada que du per títol: Un camí culinari d’expressió i llibertat, on explicarà el procés de creació d'un plat, des que es té la idea, fins que se serveix a taula.

El curs l'inauguren demà al matí a Lo Pardal, Bernat Solé (alcalde d’Agramunt), Maria Guinovart (Fundació Espai Guinovart) i Josep Miquel Garcia (Fundació Guillem Viladot).