Tres estudiants de Dret representaran la UdL en el debat de la Xarxa Vives

Una lliga interna ha servit per triar l'equip que hi competirà

LligaDebatUdL2015
L'equip guanyador. FOTO: Replay

Blanca Biosca, Elena Ferré i Marc Gonzalo, estudiants de Dret, formen l'equip que representarà la Universitat de Lleida en la XI Lliga de debat de la Xarxa Vives d'Universitats, que tindrà lloc a Salt (Girona), del 23 al 27 de març propers.

Tots tres són l'equip guanyador de la II Lliga de debat interna de la UdL, organitzada per l'Àrea de Dret Administratiu per triar l'alumnat que participarà en aquesta competició interuniversitària destinada a fomentar la cultura del debat i l'oratòria dels estudiants de les universitats dels diferents territoris de parla catalana.

En la Lliga de la UdL hi han participat una vintena d'estudiants dels graus de Dret, Administració d'Empreses (ADE), Medicina, Història, Educació Infantil i Nutrició Humana i Dietètica, agrupats en cinc equips. Tots ells han hagut de confrontar-se dialècticament sobre si una societat avançada i complexa com la nostra, podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris?, el mateix tema de debat de la Lliga de la Xarxa Vives.

Durant la competició interna, els equips no han conegut quina posició haurien de defensar (a favor o en contra) fins a uns minuts abans de començar cada enfrontament. El debat, totalment formal, es desenvolupa seguint unes normes i un equip de jutges decideix quina argumentació s’ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent possible.

Els guanyadors: Blanca Biosca, Elena Ferré i Marc Gonzalo, van defensar la postura del sí. Els finalistes: Albert Vicente, Denis Solé, Roger Salse (estudiants d'ADE) i Marta Orteu i Sandra Pons (de Dret), la del no.

En la primera fase de la competició, que va tenir lloc del 2 al 6 de març, van exercir de jurat tres exalumnes de la UdL que van ser membres d'algun equip de debat. Es tracta de Javier Sierra, Mònica Noguero i Jordi Clarisó. A la final de divendres passat, el jurat estava integrat per Joan Viñas, vicepresident de la Xarxa Vives, Joan Biscarri, vicerector d'Activitats culturals, Maria José Puyalto, degana de Dret i Economia, Antonio Ezquerra i César Cierco, professors de Dret Administratiu.