Tot a punt per a un nou curs a la UdL, amb més presencialitat

La capacitat de les biblioteques augmenta fins el 70% de l'aforament

biblio
Augmenta l'aforament a les biblioteques. FOTO: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) inicia aquest dilluns, 13 de setembre, el curs acadèmic 2021-2022, que arriba marcat per un augment de la docència presencial. Les mesures vigents a Catalunya, aprovades pel PROCICAT, permeten un màxim del 70% en la presencialitat simultània d'estudiantat a cada centre. Això vol dir que, ajustant horaris, tots els cursos de graus i màsters podrien assistir a les aules; sempre que no se superi aquest sostre calculat sobre l'alumnat total. També augmenta la capacitat de les biblioteques, en aquest cas fins un 70% de l’aforament de cada espai.

En l'actual context sanitari, es mantenen les mesures de prevenció de la COVID-19 com l'ús de la màscara higiènica i la ventilació. A més, entre els dies 14 i 16 de setembre, el Departament de Salut obre punts de vacunació sense cita als campus de la Universitat de Lleida a la capital del Segrià i els dies 21 i 22, al campus Igualada-UdL. Vol contribuir així a garantir la màxima presencialitat de l'estudiantat universitari.

El curs arrenca el dia 13 amb les sessions de benvinguda a l'alumnat de primer curs, a tots els campus. Consisteixen en les presentacions dels diferents graus, l’equip directiu dels centres i serveis com ara la unitat d'Informació i Orientació Universitària, l'Institut de Llengües o el Consell de l'Estudiantat. També es dona informació sobre el campus virtual i el programa Nèstor UdL-Acompanya.

En el cas d'INEFC-Pirineus, que inicia la seua activitat aquest curs a La Seu d'Urgell, la benvinguda comença el dimarts i s'allarga durant dos dies, 14 i 15 de setembre. I és que al programa està previst un raid d'aventura en el qual l'alumnat passa una nit fora.