Titulacions de Dret, Economia i Turisme amb valors sostenibles

El centre ofereix tallers dels ODS en els àmbits jurídics econòmic i turístic per a ESO i Batxillerat

fdet
Una imatge de la facultat / FOTO: UdL
La Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida (UdL) ha pres la iniciativa de difondre les seues titulacions entre l'alumnat de secundària de manera participativa amb tres tallers en línia on podran conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides relacionats amb els àmbits jurídic, econòmic i turístic.

Els tallers, que se celebraran en tres sessions telemàtiques distribuïdes mensualment al març, abril i maig, giraran al voltant de la igualtat de gènere i el lideratge femení, les idees innovadores de negoci sostenible i el turisme com a activitat sostenible. En les sessions hi intervindran tant professorat com alumnat de la Facultat i finalitzaran amb propostes participatives per atansar "l'esperit universitari" a les persones inscrites.

Aquesta acció, que va adreçada als nois i a les noies de 4t curs de l'ESO i de primer i segon de Batxillerat, "està en línia amb els objectius del Projecte Agenda 2030-ODS de la UdL", ha explicat el degà de la FDET, Eduard Cristòbal. "Ens ha semblat una bona idea donar a conèixer els ODS que nosaltres treballem de manera més activa a l’estudiantat potencial de les nostres titulacions", ha afegit.

Segons Cristòbal, "l'alumnat podrà treballar de prop el concepte sostenible, entès com el desenvolupament econòmic, social i ambiental que, alhora que satisfà les necessitats actuals, no compromet les necessitats de les generacions futures". Els i les participants en aquesta experiència universitària, a banda de rebre un certificat d'assistència, "podran apuntar-se de manera voluntària a elaborar un producte sostenible del qual se'n farà difusió posteriorment", ha explicat.

Les inscripcions a la formació es poden fer de manera individual al web dels tallers (http://www.odsfdet.udl.cat/inscripcio-als-tallers/), on es pot trobar tota la informació relacionada amb els objectius 5, 8 i 12 (igualtat de gènere, treball decent i creixement econòmic, i producció i consum responsables, respectivament), dels disset assenyalats per Nacions Unides fer el nostre pas pel planeta més sostenible.

TEXT: Sui Generis Comunicacio Creativa/ Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: