Tres dones, millors docents de la Facultat de Dret, Economia i Turisme

Una alumna del centre guanya el Premi al treball de final de grau en dret processal i la procura

docentsdret
Les professores distingides. FOTO: Replay
M. Teresa Areces Piñol, Berta Ferrer Rosell i Eva Martín Fuentes, professores dels graus de Dret, d'Administració d'Empreses (ADE) i de Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), respectivament, han rebut les distincions docents del seu centre, la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET).

Aquesta és la primera edició d'aquest guardó, l'objectiu del qual és fomentar la qualitat de la docència, tot reconeixement la tasca duta pel professorat de la facultat en cadascun dels graus que imparteix.

Les distincions, dotades amb 500 euros per cobrir despeses de tipus docent o investigador, s'han resolt a partir dels resultats de les enquestes d'opinió de l'estudiantat proporcionades per l'Oficina de Qualitat de la UdL.

M. Teresa Areces Piñol és catedràtica de Dret Eclesiàstic de l'Estat al Departament de Dret Privat i imparteix docència al Grau en Dret, el doble Grau en Dret i ADE de la UdL. Berta Ferrer-Rosell és professora del Departament de Gestió d’Empreses i coordinadora del doble grau en ADE i Turisme i fa classes als graus d'ADE, Turisme, al doble Grau en ADE i Turisme i al Màster en Màrqueting de Mitjans Socials de la UdL. Eva Martín, companya de departament de Ferrer-Rosell, és professora al doble Grau en ADE i Turisme i al Màster en Màrqueting de Mitjans Socials de la UdL. L'any 2016 on va ser reconeguda amb la menció d'excel·lència docent de la UdL

Premi al millor Treball de Final de Grau (TFG) 'Josep Maria Guarro Callizo'

D'altra banda, la FDET també ha lliurat aquesta setmana el premi al TFG sobre dret processal i la procura en memòria del lleidatà JM Guarro Callizo, traspassat al 2014, i que fou degà i vicedegà del Col·legi de Procuradors de Lleida.

La graduada en Dret, Laura Fortuny Colell, va endur-se aquest guardó, instaurat al 2015, pel treball Renta garatizada de ciudadanía: ¿realidad o utopía?, tutoritzat per la professora Mª Adoración Padial Albás. El TFG fa una anàlisi crítica de la Llei 14/2017 del 20 de juliol de la renda garantida de ciutadania i les modificacions posteriors i conclou que es tracta d'una llei mal regulada i precipitada que complica el tràmit de les sol·licituds, sobretot si tenim en compte que es tracta de població vulnerable. Tot i les modificacions introduïdes posteriorment, l'autora considera que no resolen aquesta problemàtica, a més que els imports que es concedeixen són molts baixos i no són compatibles amb altres prestacions. "Es va promulgar una llei per a un fi que realment no compleix", explica Fortuny, que qualifica el seu TFG com "més que un simple treball de final de grau".

El premi està dotat amb 800 euros que aporten Bankia i el Col·legi de Procuradors de Tribunals de Catalunya. El jurat va estar format per Rosa Borrell Feliu (vídua de Josep Maria Guarro Callizo), Jordi Daura Ramón (Col·legi de Procuradors de Lleida) i José Alejandro Doménez Linde (Bankia).

Laura Fortuny Colell, amb el degà de la FDET, Eduard Cristòbal. FOTO: Replay