Tres recerques amb investigadors de la UdL, finançades per La Marató

Han estat seleccionades entre 192 projectes sobre el càncer que optaven als ajuts

AjudesMaratoRecercaCancer
Les ajudes es van lliurar ahir a Barcelona. FOTO: Fundació La Marató.
Tres projectes de recerca sobre el càncer amb investigadors i investigadores de la Universitat de Lleida i l'IRBLleida, rebran més de 960.000 euros de La Marató 2018, després que hagin estat seleccionats entre 192 propostes d'arreu de Catalunya.

Ahir, a l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya, es va fer el lliurament dels ajuts, que ascendeixen a 13.149.870,76 euros, als responsables de 96 equips que duran tres anys tiraran endavant 43 projectes de recerca per trobar respostes al càncer, una malaltia que, malgrat els grans avenços dels últims anys, continua tenint una incidència molt alta: un de cada dos homes i una de cada tres dones en tindran al llarg de la vida.

La Marató ha finançat amb 297.875,00 euros, el projecte Validació dels canals de calci com a dianes terapèutiques contra el glioblastoma primari i recurrent, liderada pel professor de la Facultat de Medicina de la UdL i responsable del grup Senyalització Cel·lular per Calci, Carles Cantí, i on participen experts de la Clínica Universitària de Navarra.

Immunoteràpia personalitzada per a càncer d'endometri, una recerca dirigida des de Vall d'Hebron Institut d'Investigació Oncològica, amb participació de Xavier Matías Guiu (UdL-IRBLleida) i d'investigadors  de la Universitat de Navarra i de Institut Català d'Oncologia, ha rebut 396.684,28 €.

La recerca Biòpsies líquides per a la identificació de mecanismes de resistència als inhibidors de PARP en càncers associats a BRCA1/2, presentada per Violeta Serra (Vall d'Hebron Institut d'Investigació Oncològica) i per la professora de la UdL i actualment vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montserrat Rue, té un finançament de 268.760,00 €