Els secrets de 'Merlí' obren la Setmana de la Comunicació

Les xerrades continuen fins dijous al Rectorat

17SetmanaComunicacioUdL_Merli
La inauguració ha tingut lloc a la Sala d'Actes Foto:UdL
Combinar joventut i filosofia amb un llenguatge proper al públic. Aquesta és, segons el seu creador, la clau de l'èxit de la coneguda sèrie de TV3, Merlí. Héctor Lozano, que a més és guionista i coproductor executiu d'aquesta ficció, ha avançat a la Universitat de Lleida (UdL) que la tercera i última temporada tindrà 14 capítols enlloc de 13 per poder acomiadar com cal "una generació d'alumnes". Lozano ha estat l'encarregat d'inaugurar la 14a Setmana de la Comunicació de la UdL, acompanyat per un dels actors del repartiment, Adrian Grösser.

En una Sala d'Actes plena de gom a gom, Lozano i Grösser han respost les preguntes de l'alumnat del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i d'alguns centres de secundària que han participat en la inauguració. Una altra de les novetats de la darrera temporada serà la incorporació d'una nova professora, la Silvana, que farà competència al protagonista.

Grösser, que havia fet alguna intervenció a Polseres vermelles, ha explicat que se sent "molt afortunat" pel seu paper en una sèrie de tant èxit com Merlí, on fa de Marc, però sobretot "per l'evolució del personatge". Per al jove actor, el principal secret de la sèrie és el seu caràcter universal, que fa que molta gent s'hi senti identificada.

La Setmana de la Comunicació, que enguany gira al voltant de la ficció televisiva, es desenvolupa fins dijous, 6 d'abril, amb tot un seguit de xerrades al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Entre els plats forts del programa trobem el creador i director de la sèrie d'animació infantil Pocoyó, Guillermo García Carsí; i el director i guionista David Trueba, que serà l'encarregat de la cloenda.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha agraït l'esforç de l'estudiantat i el professorat implicats en la Setmana de la Comunicació. També ha llençat un missatge als futurs periodistes demanant-los "un compromís pel dia de demà", tot recordant-los que "la informació és sagrada i l'opinió, lliure". Durant l'acte d'inauguració, un grup d'alumnes de les assemblees ha llegit un manifest demanant la dimissió del rector, assegurant que "és l'exemple perfecte del que no és la comunicació".