El Grup en criptografia i grafs rep un dels premis Mensa

L'associació el distingeix en l'àmbit del coneixement científic i tecnològic

mensa
Membres del Grup de Recerca en Criptografia i Grafs. FOTO: EPS

El Grup de recerca en criptografia i grafs de la Universitat de Lleida (UdL), dirigit pel professor de l'Escola Politècnica Superior (EPS), Josep Maria Miret, ha estat distingit amb un dels guardons que atorga Mensa Lleida (associació de persones amb alt coeficient intel·lectual). Es tracta del Premi al coneixement científic i tecnològic, que en l'edició anterior va recaure en un altre grup de l'EPS, el GREA.

L'equip dirigit per Miret ha estat premiat per la seua activitat científica i trajectòria investigadora en la millora de la qualitat de vida i el coneixement de la societat. Aquest grup, que forma part de l'INSPIRES, se centra en el disseny de protocols criptogràfics segurs, targetes intel·ligents i sistemes de votació electrònica, així com en la preservació de la privadesa de l'anàlisi de dades de la xarxa social, entre d'altres.

Els altres premis MensaLleida 2018 han estat per al Museu de Lleida (coneixement artístic i humanístic), per a l'empresa biotecnològica dedicada al desenvolupament d'una plataforma de diagnòstic oncològic Moirai Biodesing (coneixement emprenedor), i per l'exprofessor de la UdL i exgerent del Parc, Josep Clotet (coneixement honorífic).