Els reptes de l'edició universitària al segle XXI centren la 36ª assemblea de la UNE

La UdL acull la trobada, amb representants d'una setantena d'institucions

trobadaeditorialsuniversitariesUdL2017
Foto de família al campus de Cappont / Foto: UdL

Els reptes de l'edició de llibres acadèmics als segle XXI -com ara el món digital, l'accés obert o la propietat intel·lectual- són els eixos de la 36a assemblea de la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) que ha arrencat aquest dijous a la Universitat de Lleida (UdL). Més d'un centenar d'editors universitaris procedents de 69 universitats i centres de recerca espanyols es donen cita en aquesta trobada, en què també s'han lliurat els 20ens Premis Nacionals d'Edició Universitària.

La presidenta de la UNE ha recordat que l'assemblea serveix per a celebrar el trentè aniversari de la institució. Tres dècades en què s'han consolidat com "el grup editorial de publicació científica més important de l'Estat, amb un 30% de l'edició acadèmica". També ha subratllat projectes com l'UNEBook, que actualment està incorporant editors de Sud-amèrica. De la seua banda, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha reivindicat que "publicar en una editorial universitària és publicar al món" i ha afirmat que "és inconcebible una universitat sense un servei de publicacions".

Els Premis d'Edició han estat per a Con el alba. El cuaderno de Francia (1916). Manuscrito inédito de Ramón María del Valle-Inclán (Universidade de Santiago de Compostel·la), Cabaret Voltaire (Universitat de Castella-La Manxa), Centaurea. Las especies del género en la Península Ibérica y Baleares (Universitat de Córdoba), Hematología (Universitat de Saragossa), Francisco Tomás y Valiente. Memoria y legado de un maestro (Universitat de Salamanca), El viaje allende los tres mares de Afanasi Nikitin (Consejo Superior de Investigaciones Científicas-CSIC), Anejos de la revista de literatura (CSIC), Memorias de Fernando Álvarez de Sotomayor (Universitats de de Santiago de Compostel·la, Granada i Talca), La historia de las culturas políticas en España y América Latina (Universitat de Saragossa i Marcial Pons), ¿Las algas se comen? (Universitat de Cadis).

Carregant el reproductor...