Inici de curs amb les sessions d'acollida al nou alumnat

A tots els campus de la UdL, inclòs el d'Igualada

BenvingudaLletresUdL2018
A la Facultat de Lletres han fet esmorzar al claustre / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha donat avui el tret de sortida al curs 2018-2019 amb les sessions de benvinguda al nou estudiantat. Per primer cop, el programa d'acollida també s'ha desenvolupat al campus d'Igualada. L'Escola Politècnica Superior ha dividit les xerrades en dos grups: l'estudiantat de primer i el de la resta de cursos, per resoldre els seus possibles dubtes pel canvi d'adscripció de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a la UdL. En el cas de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, les activitats de benvinguda a la capital de l'Anoia s'han repartit en dos dies i continuen aquest dijous, 13 de setembre.

L'objectiu de les sessions d'acollida és informar l'alumnat sobre els diferents plans d'estudis, així com sobre l'estructura i serveis de la Universitat de Lleida. Entre altres temes, coneixen l'accés al campus virtual, el fons bibliogràfic, la unitat d'esports i les classes d'idiomes que ofereix l'Institut de Llengües per aconseguir acreditacions.

A la Facultat de Medicina s'han presentat, a més, les associacions i ONGs del campus de Ciències de la Salut, on el Consell de l'Estudiantat ha organitzat diferents tallers. Mentre, la Facultat de Lletres ha inclòs al seu programa - a banda d'un esmorzar al claustre de Les Heures- una lliçó magistral a càrrec del filòsof Josep Ramoneda, amb el títol Per què les humanitats són més que mai imprescindibles.

La UdL ofereix enguany un total de 2.395 places de primer curs a 46 titulacions. El vicerector de Docència, Paco Garcia, ha assegurat que la matrícula ha augmentat un 8% respecte a l'anterior curs, superant ja els 1.800 alumnes. El període per formalitzar la inscripció continua obert fins el proper 9 d'octubre tant als centres propis com els adscrits.

El preu del crèdit, fixat per la Generalitat de Catalunya, oscil·la entre els 25,27 i els 39,53 euros als graus. En el cas dels màsters, costa entre 41,17 i 65,87€. Entre les novetats d'aquest curs a la Universitat de Lleida destaquen, precisament, 4 nous màsters: Gestió d'Àrees de Muntanya, Fructicultura, Enginyeria del Cuir al campus d'Igualada i Comunicació Política Avançada al centre adscrit CES Next.