La UdL, líder en pràctiques en empreses del territori

Segons el Rànquing CyD, que la situa en la divuitena posició general a l'Estat

practiquesempresesUdLalumnes
La UdL obté una bona valoració en les pràctiques en empreses. FOTO: EPS-UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és la primera a l'Estat en pràctiques en empreses a la mateixa comunitat autònoma, segons el Rànquing CyD 2018 que ha analitzat 73 universitats públiques i privades. A nivell general, la UdL obté 12 indicadors d'alt rendiment, 4 més que en el rànquing del 2017, i 5 més que en el del 2016, que la situen en la divuitena posició de tot l'Estat.

Així, entre els aspectes millor valorats a banda de les pràctiques en empreses del territori, estan la taxa de graduació de grau, les publicacions per professor, el seu impacte normalitzat, les més citades, així com màsters impartits almenys en un 50% en un idioma estranger.

Dins dels àmbits analitzats per la Fundació CyD -ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, internacionalització i contribució al desenvolupament regional- és el de la investigació on la UdL està més ben posicionada, situant-se en la desena posició. La UdL aconsegueix situar 5 indicadors en la franja d'alt rendiment i tres en la d'intermedi.

Pel que fa a titulacions, dels 22 àmbits del coneixement que analitza el rànquing arreu de l'Estat, la UdL obté una bona valoració en Psicologia. Així, ocupa la cinquena posició amb 10 indicadors d'alt rendiment, entre els quals hi ha taxa de graduació, la de rendiment i les pràctiques en empreses.

Tot i que els graus d'àmbit agronòmic no han estat enguany objecte d'estudi en el Rànquing CyD, la UdL ocupa el tercer lloc en Enginyeria agrícola i el cinquè en Ciència i tecnologia d'aliments, segons la classificació que publica avui el diari El Mundo en el seu propi rànquing d'universitats espanyoles per graus 2018.

El sistema universitari català lidera el rànquing de rendiment respecte la resta d'universitats de l’Estat, ja que sis de les deu universitats amb un rendiment més alt són catalanes. Es tracta de l'Autònoma de Barcelona, Barcelona, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, Girona i Ramon Llull.