La UdL pagarà als contractats predoctorals l’increment salarial previst a l’EPIF

Dos espais de la Universitat portaran els noms dels rectors Jaume Porta i Joan Viñas

bibliotecaUdLJaumePorta
La biblioteca de cappont durà el nom de Jaume Porta. FOTO: UdL
El Consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha acordat avui pagar al personal contractat predoctoral l'increment retributiu previst al Reial Decret 103/2019 pel qual es va aprovar l’Estatut del personal investigador predoctoral en formació (EPIF). Aquesta mesura afecta 144 investigadores i investigadors de la UdL i es farà efectiu a la nòmina del mes de juny amb efectes del 16 de març de 2019. L'aplicació d’aquest Reial Decret, que preveu una retribució bruta anual mínima de 16.127,59 € els dos primers anys de contracte, suposarà per a la Universitat una inversió anual de 201.600 €.

Aquesta millora salarial afecta tots els contractes d’investigadors en formació vigents, sigui quina sigui la institució finançadora i malgrat que aquesta no aporti a la UdL el finançament complementari necessari, com és el cas dels contractes finançats pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats o sufragats per la Generalitat, que ja han manifestat la seua negativa a aportar aquest finançament complementari. En aquest sentit, la UdL "valorarà iniciar les accions legals oportunes per reclamar aquests imports a ambdós institucions".

Representants del personal contractat predoctoral han assistit avui al Consell de govern per reclamar també que els seus contractes passin de 3 a 4 quatre anys. El rector Jaume Puy s'ha refermat en esperar que la Generalitat es pronuncii sobre aquest tema per al conjunt de les universitats catalanes.

D'altra banda, en reconeixement a la trajectòria acadèmica i de servei a la UdL dels dos primers rectors de l'etapa contemporània de la Universitat de Lleida, Jaume Porta i Joan Viñas, dos espais universitaris duran els seus noms, ha informat el rector al Consell de Govern. Així, la Biblioteca del campus de Cappont, ideada i construïda durant el mandat de Jaume Porta (1993-2003) durà el seu nom, mentre que l'Aula magna de Ciències de la Salut, ubicada a l'edifici de la Facultat de Medicina, s'anomenarà Joan Viñas. El catedràtic de Cirurgia, rector entre 2003 i 2011, va ser degà d'aquest centre del 1995 al 2001. Ambdós reconeixements tindran lloc el proper curs acadèmic.

El rector també ha informat de l’obertura d’expedients disciplinaris a dos professors de la UdL arran de les denúncies d'alguns estudiants per actituds o comentaris sexistes i discriminatoris.

A més Puy, ha comunicat als membres del Consell de govern el lliurament, dijous 27, de la medalla de l'Estudi General a Roberto Fernández Díaz. Aquest guardó s'atorga a totes les persones que han ocupat el càrrec de rector o rectora de la Universitat de Lleida o de president o presidenta del Consell Social. En aquest acte també rebrà la medalla d'or de la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles). Aquesta distinció, creada precisament quan Fernández presidia la CRUE, reconeix l'esforç i la tasca realitzada pels rectors i rectores que han ocupat aquest càrrec.

Finalment, avui s'ha donat llum verda als premis extraordinaris de Grau i Màster del curs 2017/18. En total es guardonen 60 persones: 25 graduats (16 dones i 9 homes), i 35 màsters (22 dones i 13 homes).