La UdL i CaixaBank renoven la col·laboració en dos convocatòries d'ajuts a l'estudiantat

D'un total de 211.000 euros destinats per la Universitat, l'entitat financera n'aporta 30.000

conveni caixa
La signatura ha tingut lloc al Rectorat / Foto: UdL

El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, i el director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Masana, han signat un acord pel qual l'entitat financera canalitzarà 30.000 euros de la Fundació "la Caixa"  a la UdL  per afavorir el desenvolupament d'accions relacionades amb la responsabilitat social, com ja es va fer l'any passat.

Una part de la col·laboració de CaixaBank va destinada a beques-salari per a estudiantat amb qualificacions excel·lents en els seus estudis de de Batxillerat o Cicles formatius, que es matriculi de nou accés a graus de la UdL i que tingui un nivell de renda familiar que no superi el què el Ministeri d'Educació i Formació Professional fixa per accedir a les beques ordinàries. L'altra part es destina a la convocatòria de la UdL d'ajudes a l'estudi per alumnat que pateix situacions socioeconòmiques greus.

Pel que fa a l'abast de les beques-salari de la UdL, suposen 400 euros mensuals durant 10 mesos per a cada estudiant mentre durin els estudis de grau i es mantingui el nivell d'excel·lència acadèmica i els requeriments econòmics. L'import de la convocatòria de beques salari del curs 2019-2020 ha estat de 176.000 euros en 44 ajudes i la d'ajuts a l'estudi, de 35.000. Un total de 211.000 euros, dels quals CaixaBank n'aporta 30.000.

El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, ha comentat que aquests ajuts "combinen la necessitat de no deixar enrere ningú per motius econòmics amb l'interès estratègic de fomentar l'excel·lència, dos accions que reverteixen en un major retorn de la universitat a la societat".

D'altra banda, el director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Masana, ha destacat que el suport a la formació dels joves és un dels eixos prioritaris d'actuació de la Fundació "la Caixa", i que aquesta col·laboració és una mostra més del compromís de l'entitat amb les Terres de Ponent.

A l'acte de signatura, celebrat al Rectorat, han participat també entre altres el gerent de la UdL, Ramon Saladrigues, i la vicerectora d'Estudiants i Ocupació, Montse Rué.