La UdL analitza noves aplicacions del liti a Xile

Gràcies a un conveni de col·laboració amb la Universitat d'Antofagasta

UdLAntofagastaliti
Cabeza i Ushak, en una mina de sal a la regió d'Antofagasta / Foto: GREiA-UdL

L'Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) de la Universitat de Lleida (UdL) participa en un projecte d'anàlisi de noves aplicacions del liti per a emmagatzematge d'energia solar a Xile, en virtut d'un conveni de col·laboració signat amb el Centre d'Investigació Avançada de Liti i Minerals Industrials (CELiMIN) de la Universitat d'Antofagasta.

L'acord de cooperació internacional, amb una vigència inicial de cinc anys, té com a objectiu contribuir al desenvolupament de noves aplicacions de minerals industrial del nord de Xile i d'enfortir la formació "de capital humà avançat en energia solar". Compta amb prop de 20.000 euros de finançament de la Comissió Nacional d'Investigació Científica i Tecnològica de Xile.

La directora de l'INSPIRES, Luisa F. Cabeza, ja ha fet estades al país llatinoamericà per treballar amb la directora del grup de recerca d'emmagatzematge tèrmic del projecte REDES 170131, Svetlana Ushak, del Centre de Recerca CELiMIN, dirigit per Mario Grageda. El conveni preveu tres estades d'investigadors del CELiMIN a la Universitat de Lleida, de tres mesos cadascun.