El Consell Social premia de forma extraordinària l'Agència de Salut Pública per la gestió de la COVID-19

També les empreses Semillas Batlle i Comercial Godó i nou TFGS de graduades i graduats de la UdL

arnau covid2
Professionals treballant a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) / Foto: Comunicació HUAV

El Consell Social de la Universitat de Lleida (UdL) ha ampliat de dos a tres els seus premis anuals a empreses per reconèixer la tasca del servei regional de l'Agència de Salut Pública de Catalunya  a Ponent en la gestió de la pandèmia de COVID-19.  En la tercera edició d'aquests guardons, que normalment s'atorguen a dos firmes, el jurat ha afegit de forma extraordinària una tercera. Els altres premis són per a Semillas Batlle S.A. (Molins de Rei) i Comercial Godó S.L. (Igualada). També  ha guardonat 9 graduades i graduats de la UdL pels seus Treballs de Final de Grau (TFGs), cinc noies i quatre nois.

El jurat dels premis Compromís empresarial - integrat pel vicepresident del Consell Social, Antonio Pujol;  la representant de Foment del Treball, Rosa Eritja; el representant de Pimec, Jaume Saltó; el president d'Alumni UdL, Josep Maria Moragues; i la secretària del Consell Social, Conxita Villar – destaca "la gestió, esforç i compromís de l'Agència de Salut Pública davant de la COVID". A més, recorda que "col·labora amb les Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia de manera constant i estreta".

En la categoria de mitjana i gran empresa, distingeixen Semillas Batlle, dedicada a la producció i comercialització de llavors per la seua col·laboració amb l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA). I en la categoria de petita i mitjana empresa han premiat Comercial Godó, dedicada a la comercialització de productes químics de base, per col·laborar amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) al campus Igualada-UdL.

L'objecte d'aquests premis,  que no comporten cap assignació econòmica, "és posar en valor la col·laboració activa i el compromís d'empreses públiques i privades amb la UdL", recorda Villar. Les tres guardonades en l'edició d'enguany les han escollit entre una setantena de candidates.

Pel que fa als premis Consell als millors TFG d'alumnat que continua cursant un màster a la UdL, el Consell Social n'han distingit set, un per cada centre de la Universitat, a més d'atorgar dos accèssits. En aquest cas, el premi consisteix en el finançament de la matrícula d'un màster oficial a la UdL fins a un import màxim de 3.000 euros. Els accèssits no tenen compensació econòmica.

El jurat –format per Pujol, Villar, la professora Àngels Balsells com a representant del PDI i Josep Maria Giménez com a representant de l'estudiantat- ha distingit els següents TFGs entre un total de 31 presentats:

- Disseny d’un sistema potabilitzador d’aigua per rajos ultraviolats, de Llorenç Bover Pol (EPS).

- Millora de la bioaccessibilitat i estabilitat de les nanoemulsions enriquides amb Beta-carotè extret de l’alga Dunaliella Salina, d'Irene Teixidó Orries (ETSEA).

- Com estan implementant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) les principals aerolínies europees?, de Raúl Masot Pinilla (Facultat de Dret, Economia i Turisme).

- Happy 8-12: Herramienta educativa para la resolución asertiva de conflictos, de Marta Pérez Rodríguez (Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social).

- Análisis de percepciones y grado de satisfacción de los padres y madres, de los enfermeros/as neonatales sobre la implementación del Programa Nidcap En Ucin: Una Scoping Review, de Faty Bocar AwaSecck (Facultat d’Infermeria i Fisoteràpia).

- El contenido, el continente, la percepción y la marginalidad urbana en el Centro Histórico de Lleida, de José Lasala Fortera (Facultat de Lletres).

- Estudio in vitro de la supervivencia, la degeneración neurítica y la apoptosis en motoneuronas humanas en el marco de la Atrofia Muscular Espinal, de M. Pilar Miralles Expósito (Facultat de Medicina).

Els accèssits han estat per a:

- Cigarretes electròniques i salut pública: anàlisi des d’una perspectiva jurídica, d'Ivan Alcolea Martí (Facultat de Dret, Economia i Turisme).

- Una relación de sintonía y de colaboración: las entrevistas en los centros escolares, d'Almudena Ordónez Sánchez (Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social).

Donada la situació sanitària actual, el Consell Social de la UdL ha decidit suspendre l'acte de lliurament dels premis. Els guardons s'entregaran individualment.

MÉS INFORMACIÓ:

Bases dels Premis Consell Social UdL 2020