Alumnat de l'Escola d'Art Municipal dissenya la carpeta de la UdL

La col·laboració, que dura tres anys, es preveu ampliar a l'àmbit formatiu

carpeta UdL
D'esquerra a dreta: Salmerón, Vila, Pallarès i darrera, De Castro i Serveto. FOTO: UdL
Aaron San Mateo, exalumne de l'Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol, és l'autor del disseny de la carpeta i l'agenda de la Universitat de Lleida (UdL) d'aquest curs acadèmic. San Mateo, que actualment és a Londres ampliant estudis, va realitzar dos cicles formatius de grau superior a l'Escola, Gràfica publicitària i Il·lustració. Aquest és el tercer any que alumnat d'Il·lustració de l'Escola fa el disseny de la carpeta universitària. Anteriorment les seues autores havien estat Raquel Zazurca i Gisela Rué.

Avui, representants de la UdL (Neus Vila, vicerectora d'Estudiants; Javier de Castro, coordinador tècnic d'Edicions i Publicacions; Margarita Serveto, responsable de la unitat d'Informació i orientació universitària) i de l'Ajuntament de Lleida (Rosa Maria Salmerón, regidora d'Educació), juntament amb Marta Pallarés directora de l'Escola Municipal Leandre Cristòfol,  han presentat aquesta col·laboració que mantenen ambdós institucions i que, segons ha anunciat la vicerectora, es preveu ampliar a altres àmbit com ara el formatiu. "Es tracta d'ampliar les relacions entre estudis universitaris i estudis de cicles formatius, tal i com preveu l'estratègia docent de la UdL".

Tant Vila com Salmerón i Pallarès han destacat la importància d'aquesta col·laboració que permet que alumnat del mòdul d'il·lustració de l'Escola municipal entri en contacte amb el món professional. L'encàrrec de la UdL els permet veure plasmada la seua feina en uns productes reals. En aquest cas de la carpeta i l'agenda universitària, "un repte i una responsabilitat per nosaltres", ha afegit Pallarés.

A partir de l'encàrrec d'Edicions i Publicacions de la UdL, els alumnes treballen en el disseny tutelats pel professorat de l'Escola que finalment seleccionarà algunes propostes. Una comissió formada per responsables del Vicerectorat d'estudiants i les unitats d'Edicions i Publicacions i d'Informació i Orientació Universitària escull el disseny que tindrà la carpeta i l'agenda.

"No es tracta d'intrusisme professional, és una col·laboració sense afany de lucre, de joves per a joves", ha explicat Marta Pallarès. A l'autora o autor del disseny se li ofereix un lot de productes d'imatge corporativa de la Universitat de Lleida i un diploma.