Estimular els sentits potencia la comunicació de les persones amb diversitat funcional

La presidenta d’ISNA ha inaugurat avui la Sala Multisensorial Snoezelen de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social

SalaMultisensorialSnoezelenUdL
La sala és la primera d’aquestes característiques en una universitat catalana / Foto: UdL

La doctora en psicologia i presidenta d’ISNA-Espanya (Associació d’Estimulació Sensorial i Snoezelen), M. José Cid, ha explicat avui en l’acte d’inauguració de la Sala Multisensorial Snoezelen de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL), que “estimular els sentits potencia la comunicació de les persones amb diversitat funcional ” alhora que els ofereix benestar.

Cid, que ha impartit una conferència sobre l’estimulació sensorial i l’efectivitat d’aquests tipus d’equipaments, ha assegurat que els espais Snoezelen són “un entorn màgic on es generen respostes que en altres llocs serien difícils d’obtenir” referint-se a persones que pateixen malalties degeneratives com l’Alzheimer o discapacitades intel·lectuals, i ha evidenciat la necessitat que cal entendre el treball dins de la sala com un fet més “dins el marc global d’intervenció” dels professionals.

En l’acte d’inauguració, Carles Alsinet, degà de la FEPTS de la UdL, ha avançat que la posada en funcionament d’aquest espai, el primer d’aquestes característiques en una universitat catalana, és la primera de les accions que el Deganat vol dur a terme en clau d’equipaments i ha anunciat que “el curs vinent, en tindrem més, com una sala de diagnòstics clínics o material de robòtica”, entre altres.

L’acte ha comptat amb la participació del vicerector d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri, que ha destacat la importància que la Universitat doni resposta també a la societat “obrint aquest equipament a altres entitats”.

Text: Sui Generis Comunicació Creativa

Carregant el reproductor...