Sobre com la creativitat alleuja el dolor

Una exposició mostra treballs de dones afectades per fibromiàlgia

fibromialgiadolorUdL
Dia a Dia, Petri i Rosa. FOTO: Centre Dolors Piera-UdL

Per commemorar el Dia Internacional per l'Acció de la Salut de les Dones, que se celebra el proper 28 de maig, el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida, inaugura, avui l'exposició Benestar i salut a través de l'experiència artística, que es podrà veure a la segona planta de la Facultat de Lletres, fins al 15 de juny.

La mostra presenta les composicions realitzades per 11 dones amb fibromiàlgia en el marc dels tallers artístics d'un projecte de recerca sobre com la creativitat i l'art poden influït positivament en el benestar de les persones que pateixen aquesta patologia. Els tallers, realitzats entre l'octubre de 2014 i el passat mes d'abril, per la professora de la UdL, Palmira Rius, i Cristina Rodríguez, gestora del Centre Dolors Piera, han aconseguit millorar la percepció del benestar de les pacients en sortir de la sessió, així com el descans nocturn del dia que hi han assistit.

Els resultats de l'estudi, que ha estat possible gràcies a la col·laboració de la Unitat de Fibromiàlgia i Fatiga Crònica de l'Hospital Santa Maria, posen de manifest que el 90% de les dones que han fet els tallers afirmen que han estat beneficiosos per a la seua salut.

Per tal de difondre l’experiència, el Centre Dolors Piera ha publicat un catàleg i un punt de llibre. El catàleg, en format desplegable, explica la finalitat del projecte i ofereix una mostra de tretze de les obres realitzades. Les peces van acompanyades d’onze consells de benestar que són indicats per a totes les persones.

Amb aquesta sèrie d’accions el Centre Dolors Piera pretén obrir noves vies de recerca, com ara l’ús de l’art com a recurs per pal·liar el dolor, i visibilitzar i recordar les problemàtiques que afecten a les dones en el camp de la salut.